دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله فاضل لنکرانی قهرمان فقه الحدیث بود

No image
آیت‌الله فاضل لنکرانی قهرمان فقه الحدیث بود مدیر پیشین حوزه علمیه قم در همایش «بررسی شیوه استنباط و نوآوری‌های فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره)» گفت: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در فقه‌الحدیث قهرمانانه وارد می‌شد و با تتبّع و هوش ویژه‌ای به تبیین حدیث می‌پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در همایش «بررسی شیوه استنباط و نوآوری‌های فقهی حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی» که به ابتکار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بیستم خردادماه، در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، آن مرجع تقلید را مظهر تواضع، لسان صادق، فقیهی ژرف‌اندیش با نگاهی وسیع‌، نوآور و زمان شناس خواند و گفت: ما در بین بزرگانمان کمتر کسی همچون آن مرجع عالیقدر سراغ داریم که در سن نوزده سالگی در درس خارج حضرت آیت‌الله بروجردی(ره) حاضر شود و با بیانی شیوا و دقیق دروس ایشان را تقریر کند.
وی در ادامه گفت: بنده سال‌ها در دروس خارج فقه و اصول ایشان حاضر بودم و ویژگی برجسته علمی آن مرجع فقید این بود که وقتی به روایت و کلمات معصومین(ع) می‌رسیدند، احساس می‌کردیم در کنار یکی از اصحاب ائمه اطهار(ع) قرار داریم و با دقت و درایت به نقل روایات می‌پرداختند.
مدیر سابق حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در فقه‌الحدیث قهرمانانه وارد می‌شد و با تتبّع و هوش ویژه‌ای به تبیین حدیث می‌پرداخت.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: ارادت من به آن عالم ربّانی نه به دلیل شاگردی ایشان بود؛ بلکه رابطه من با ایشان، رابطه مرید و مراد بود و می‌گویم که آن مرجع عالیقدر زود از میان ما رفت.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: این همایش بایستی با ابهت‌تر از این برگزار شود؛ گرچه زحمات و ابتکار دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری این همایش نکوداشت بسیار ارزشمند است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم که پس از شناسایی شاگردان آن مرجع عالیقدر، هر کدام از آنان بحثی از مباحث بدیع حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را تحقیق و بررسی کنند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
No image

اسرار غیبت امام زمان

Powered by TayaCMS