دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت‌الله ‌العظمی صافی گلپایگانی؛ حفظ حدود فکری و اعتقادی مردم وظیفه حوزه‌ها است

No image
آیت‌الله ‌العظمی صافی گلپایگانی؛ حفظ حدود فکری و اعتقادی مردم وظیفه حوزه‌ها است آیت‌الله ‌العظمی صافی گلپایگانی گفت: در عصر امروز وسایل تبلیغی و نشر علوم، تحول ظاهری پیدا کرده و باید برای عرضه علوم اسلامی به دنیا از آن استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار مسوولان و مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان، اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان با سابقه طولانی و علمای برجسته، متعلق به حضرت ثامن الحجج (ع) است که افتخار خاص و منحصر به فردی برای تشیع است.
وی افزود: حوزه علمیه خراسان، مانند گذشته از حوزه‌های پررونق و فعال است که باید تلاش بیشتری برای تحصیلات طلاب انجام دهد تا با فراغ بال بتوانند درجات علمی را کسب کنند.
این مرجع تقلید، با مفید دانستن امر مشاوره در حوزه‌ها خاطرنشان کرد: مشاوره، جنبه‌های فنی و خدمت به حوزه دارد و از این لحاظ که متن حوزه‌ها علمی است، باید به مشاوره‌های علمی توجه بیشتری شود تا مشاوره زمینه‌ای برای رشد وترقی باشد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، صافی گلپایگانی گفت: فرقه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و حوزه‌ها در برابر آنها و تبلیغات سوء و فرهنگ‌های باطل، باید با استفاده از وسایل تبلیغی روز، فرهنگ عالی و الهی اسلام را به دنیا عرضه کنند.
وی افزود: حفظ حدود فکری و اعتقادی مردم وظیفه اصلی حوزه‌ها است و در این زمینه باید یک بسیج همگانی به وجود بیاید.
صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان باید اشراف کامل بر فعالیت‌های فرهنگی شهرستانهای تابع خود داشته باشد، زیرا این حوزه بزرگانی را تربیت کرده که بزرگترین منبرها و جلسات را اداره کرده و به شبهات مختلف پاسخ داده و امیدواریم امروز نیز مثل گذشته در تربیت طلاب موفق باشد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS