دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

"اسلام و محیط زیست" به زبان انگلیسی منتشر شد

No image
"اسلام و محیط زیست" به زبان انگلیسی منتشر شد
"اسلام و محیط زیست" به زبان انگلیسی منتشر شد کتاب "اسلام و محیط زیست" تالیف آیت‌الله جوادی آملی با ترجمه داوود سوداگر به زبان انگلیسی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب مجموعه‌ای است از نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و پیامهای آیت‌الله جوادی آملی است که با نگرشی الهی به محیط زیست، افزون بر بیان وظیفه انسان برای حفظ محیط زیست، راه زندگی سالم را تبیین و راز حوادث ناگوار طبیعت را بیان می‌کند.
این کتاب در  پنج فصل با عنوان‌های آبادانی زمین و تأسیس مدینه فاضله توسط خلیفه الهی، صبغه علوم انسانی و دینی محیط زیست، رابطه اعمال نیک و بد با حوادث طبیعی، تلاش در طبیعت و تأثیر آن در سلامت محیط زیست و تأثیر حُسن معاشرت بر سلامت محیط زیست تدوین شده است.
ترجمه انگلیسی کتاب "اسلام و محیط زیست" به قلم آیت‌الله جوادی آملی و ترجمه داوود سوداگر در 2000 نسخه و 200 صفحه از سوی نشر اسرا منتشر شده است .
27 عنوان کتاب جهت تبیین مشترکات مذاهب اسلامی منتشر می‌شود معاون دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه حدود 27 عنوان کتاب جهت تبیین مشترکات مذاهب اسلامی است در دست چاپ است، از برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی طی هفته وحدت اسلامی در اسفند ماه خبر داد.
دکتر قدرت الله علیزاده معاون دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح برخی از برنامه های کنونی مجمع تقریب مذاهب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: حدود 27 کتاب که حاصل تحقیق و پژوهش محققان بزرگی است در دست چاپ داریم. این کتابها به تبیین مشترکات مذاهب اسلامی پرداخته و در آنها دیدگاههای مذاهب مختلف به صورت تطبیقی و مقارنه ای معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه در خصوص غزه کارهای ویژه ای انجام داده ایم، برگزاری همایش "علمای اهل سنت و شیعه" را با عنوان "غزه در انتظار وحدت" متذکر شد و گفت: این همایش امروز صبح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
علیزاده در ادامه از برگزاری بیست و دومین همایش کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد و با بیان اینکه رئیس ستاد اجرایی آن است، گفت: پیش بینی شده این کنفرانس اسفندماه برگزار شود.
وی افزود: این کنفرانس با عنوان " امت اسلامی و برنامه های راهبردی برای رویارویی با چالشهای فراروی وحدت" در اسفندماه طی هفته وحدت برگزار می شود. این همایش برای دومین بار است که امسال برگزار می شود که یکی ابتدای سال و دیگری اواخر سال خواهد بود.
وی افزود: انتشار نشریه مجمع تقریب مذاهب اسلامی به 7 زبان از دیگر کارهای این مجمع بین المللی است که شماره های مخصوص سی امین سال پیروزی انقلاب هم در دهه فجر منتشر می شوند.
قدرت الله علیزاده از اعزام هیئت علمایی از سودان برای دهه فجر به ایران خبر داد و گفت که این هیئت مسائل مختلف را مورد توجه قرار می دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین قرار است همایشی با عنوان "مطالبات زنان جهان از نهادهای بین الملی درباره غزه" هفته آینده چهارشنبه 9 بهمن ماه برگزار شود و زنان درخواستهای خود را از سازمانهای بین المللی چون سازمان ملل متحد، یونسکو، یونیسف، آیسیسکو درباره غزه مطرح کنند و می گویند که این نهادها تا کنون چه فعالیتها و اقداماتی برای غزه انجام داده اند و برنامه های آینده خود را در این خصوص تشریح خواهند کرد.
 
منبع:
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

تاریخ‌نگارانی كه ناسيوناليسم باستان‌گرایی را در نظام تعليم و تربيت چيره كردند
Powered by TayaCMS