دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آرای محمد مصطفی المراغی درباره ترجمه قرآن

No image
آرای محمد مصطفی المراغی درباره ترجمه قرآن
شماره 109 دوماه‌نامه کتاب‌شناسی آینه پژوهش از سوی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
 
  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 109 دوماه‌نامه کتاب‌شناسی آینه پژوهش دربردارنده هفت مقاله برگزیده با عناوین کتابخانه ربع رشیدی،‌ آرای محمد مصطفی المراغی درباره ترجمه قرآن، ‌سیری در تفسیر عبدالرزاق صنعانی، درنگی در روش تفسیر قرآن، مقدمه‌ای درباره ویژگی‌ها و محتوای کتاب تاریخ مزارات اصفهان، مصابیح الاحکام و مولف آن، کتاب و کتاب‌پژوهی است.
در بخشی از مقاله کتابخانه ربع رشیدی، نویسنده با بررسی مقام علمی و شخصیتی رشیدالدین فضل الله آورده است: «رشید الدین همچنان که در وزارت مردی توانا و با باتدبیر بود در قلمرو علم و ادب نیز جایگاهی والا داشت. با وجود آنکه بیشتر وقت او را کار دیوانی پر می‌کرد، از تتبع و مطالعه دور نبود، به گونه‌ای که در بسیاری از علوم و فنون شناختی وسیع و دقیق داشت.»
‌سیری در تفسیر عبدالرزاق صنعانی عنوان مقاله دیگری است که نویسنده  در آن ضمن معرفی عبدالرزاق صنعانی، به بررسی ساختار کلی تفسیر وی، دقت‌های این دانشمند در بیان احادیث و ذکر سند‌های آن، نوع و شیوه این تفسیر پرداخته و آورده است: «این تفسیر از نخستین تفاسیر قرآن در قرن دوم و از تفاسیر مهم نزد اهل سنت است. اغلب روایات او در آثار بعد از وی به ویژه تفسیر ابن جریر طبری و الدررالمنثور سیوطی آورده شده است. از این جهت از مصادر بزرگ تفسیر بالماثور نزد اهل سنت شمرده می شود.
آیات را در آغاز با با احادیث نبوی  و آثار صحابه تفسیر می‌کند و بسیار اتفاق افتاده است که بیش از یک حدیث را در شرح آیه ای می‌آورد.»
دوماه‌نامه کتاب‌شناسی آینه پژوهش، نشریه ای است فرهنگی پژوهشی که به انگیزه بهسازی پژوهش و نشر از طریق اطلاع‌رسانی به صاحب امتیازی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیر مسؤولی محمدتقی سبحانی و سردبیری محمدعلی مهدوی راد هر دو ماه یکبار منتشر می‌شود.
 
 
 
 

 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS