دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله خزعلی؛ نهج البلاغه وارد مساجد شود

No image
آیت الله خزعلی؛ نهج البلاغه وارد مساجد شود دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر تأکید کرد: امامان جمعه و جماعات کشور هر هفته در مساجد حداقل یک بار از غدیر بگویند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله خزعلی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، در حاشیه همایش«اندیشه های آسمانی» در مشهد گفت: اگر بخواهیم فرهنگ غدیر در جامعه نهادینه شود؛ باید غدیر را به مساجد بیاوریم و فرازهای سازنده ای از نهج البلاغه، هر هفته در مساجد برای مردم بازگو شود.
وی به تأثیر برگزاری همایش فرهنگی ـ آموزشی«اندیشه های آسمانی» در رشد و تعالی جوانان مسجدی اشاره کرد و ادامه داد: جوان مسجدی باید دارای دو ویژگی بصیرت و اراده باشند.
آیت الله ابوالقاسم خزعلی اظهار داشت: بصیرت یعنی انسان ذهن و قلب خود را با خواندن قرآن کریم و کلمات قصار ائمه معصوم(ع) مأنوس کند و اراده یعنی مطالبی که درست است، به آن عمل کند.
وی به ویژگی یک جوان نمونه اشاره کرد و ابراز داشت: جوان مسجدی باید ارتباط خود را با خدا قوی کند و عبادات را با دقت به انجام رساند.
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر به جوانان مسجدی توصیه کرد که اگر می خواهند الگویی نمونه برای خود انتخاب کنند، کتاب«خاک نرم های کوشک» اثر سعید عاکف که به زندگی شهید برونسی پرداخته است را مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
Powered by TayaCMS