دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله العظمی نوری همدانی؛ حقیقت غدیر را برای علمای اهل تسنن تبیین کنیم.

No image
آیت الله العظمی نوری همدانی؛ حقیقت غدیر را برای علمای اهل تسنن تبیین کنیم.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با انتقاد شدید از کنفرانس ادیان شناسی در آمریکا گفت: اگر می‌خواهند دین را بشناسند مرکز آن اسلام و در آسیا است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از پرسنل نیروی زمینی و مقاومت سپاه، اظهار کرد: شیاطین راه ورود غذا و دارو را بر روی کودکان و مردم مسلمان و بی گناه غزه بسته‌اند و در نیویورک دور هم جمع شده‌اند و می خواهند دین شناسی کنند.
وی افزود: دین شناسان حقیقی علمای دین هستند نه امثال بوش و ملک عبدالله.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه کفار با اسلام دشمن هستند و نباید به لبخند فریب کارانه آنها نسبت به مسلمانان خوشحال شد و روحیه ظالمانه آنان را فراموش کرد.
نوری ‌همدانی گفت: در فرهنگ اسلام و قرآن افراد مومن، مجاهد شناخته می‌شوند و مومنین با آگاهی و بیداری در مقابل تمایلات نفسانی که با عقل و شرع در اسلام هماهنگ نیست مبارزه می‌کنند.
نوری همدانی به مبارزه با شیطان اشاره کرد و گفت: باید شیطان و راه‌های فریب و رهایی از دام او را شناخت و در ادبیات انقلاب ما، شیطان بزرگ آمریکا است و گرداننده آن هم صهیونیسم است.
وی خاطرنشان کرد: کسی که دنیا او را قبول کند و او در راه معصیت قدم نگذارند و یا زمانی که به غضب آمد از حریم حق بیرون نرود و همواره امانت دار باشد نشانه ایمان شجاعانه او است.
نوری همدانی گفت: جوانان باید با نهج البلاغه که بعد از قرآن جامع ترین کتاب حاوی دستور زندگی اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی است آشنا شوند و در پرتو اراده پروردگار بتوانند بر هوای نفس خود غالب شوند.
آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی همچنین در دیدار اعضای ستاد غدیر گفت: برای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) مبلغان رابه زبان‌های زنده دنیا آشنا و به کشورهای مختلف اعزام کنیم.
این مرجع تقلید اظهار کرد: غدیر جریان سرنوشت سازی است که بر همه مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی تاثیر دارد و باید پرچمدار ترویج فرهنگ آن در دنیا باشیم.
وی تصریح کرد: دشمنان جهان تشیع به ویژه صهیونیست‌ها، همواره تلاش کرده‌اند مسئله غدیر را کم اهمیت جلوه دهند و لذا باید با دلیل و برهان و منطق در مقابل توطئه آنان ایستادگی و آن را احیاء کنیم.
وی با اشاره به لزوم تحقق وحدت بین مسلمانان، خواستار برگزاری جلسات مشترک علمای شیعه و اهل سنت شد و گفت: باید در محیطی صمیمی با علمای اهل تسنن مناظره و حقیقت غدیر را برای آنان تبیین و تشریح کنیم تا زمینه معرفی دقیق فرهنگ حقیقی غدیر فراهم شود.
نوری‌ همدانی یادآور شد: باید راهکارهای مناسب در مقابله با امثال قرضاوی، را پیدا کرد و با ظرافت خاصی حضرت علی (ع) را به عنوان محور وحدت مسلمین معرفی کنیم.
این مرجع تقلید با اشاره به مظلومیت حضرت امیر (ع) در طول تاریخ بیان داشت: در اسلام هیچ ظلمی به اندازه مظلومیت غدیر وجود ندارد و این مظلومیت تا ظهور امام زمان (ع) ادامه دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: در طول قرن‌های متمادی دولت‌های فاسد سعی کردند به طرق مختلف این ظلم را مخفی کنند و آن را در اذهان مسلمانان کمرنگ نمایند تا در مسئله غدیر خدشه وارد شود.
نوری‌ همدانی در پایان با تاکید بر بسط و گسترش فرهنگ شیعی بیان داشت: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف سعی کنیم کرسی فقه شیعی را در سایر مجامع علمی بین المللی راه اندازی کنیم تا مزیت‌ها و ارزش‌های والای فقیه شیعی بر همگان ثابت شود.
 
 
منبع:  www.isna.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS