دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مظاهری؛ تنها راه رسیدن به هدایت و رستگاری انس با قرآن و عترت است

No image
آیت الله مظاهری؛ تنها راه رسیدن به هدایت و رستگاری انس با قرآن و عترت است آیت الله مظاهری با تأکید بر استفاده بهینه از فرصت ماه رجب برای خودسازی، تنها راه رسیدن به هدایت و رستگاری را انس با قرآن و عترت عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مظاهری در درس اخلاق هفتگی خود در مسجد حکیم اصفهان، ضمن تبریک حلول ماه رجب، با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌های معنوی، ماه رجب را یکی از بهترین فرصت‌ها یاد کرد و گفت: همواره در زندگی انسان‌ها نسیم‌های رحمتی از جانب پروردگار متعال در حال وزیدن است و افراد عاقل و هوشیار خود را در معرض این نسیم‌ها قرار می‌دهند تا از برکات آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به این که رحمت خداوند در ماه رجب مثل باران می‌بارد و این باران رحمت موجب زدودن آلودگی‌های دنیوی و رذائل نفسانی از دل انسان‌ها می‌شود، افزود: هر که در این ماه پر خیر و برکت بتواند خود را در معرض نسیم رحمت و باران لطف و مرحمت الهی قرار دهد؛ در طی کردن منازل هفتگانه سیر و سلوک، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای می‌کند و با ریشه‌کن کردن درخت رذائل اخلاقی، به شجره طیّبه فضائل دست خواهد یافت که در این صورت دل او از اغیار تهی شده و خداوند بر آن دل حکومت می کند.
آیت الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات اخلاقی خود، تنها راه رسیدن به هدایت و رستگاری انسان‌ها را انس با قرآن و عترت(ع) دانست و ضمن تشریح راه‌های انس با این دو ثقل گران‌بها اظهار داشت: رستگاری فقط در سایه انس با قرآن و عترت(ع) میسّر می شود و هرکس ذره‌ای از این راه خارج شود و مسیر دیگری برای خود انتخاب کند، باید بداند که در هر قدمی، کیلومترها از مسیر هدایت منحرف می‌شود و بازگشت او به صلاح و رستگاری بسیار مشکل است.
وی در ادامه بر لزوم تقویت ارتباط با خداوند و راز و نیاز به درگاه پروردگار، در همه ایام سال و به ویژه ماه رجب تأکید و خاطرنشان کرد: دعا و راز و نیاز با خداوند، در تعالیم روح بخش دینی بسیار مورد تأکید و سفارش واقع شده است. آیات شریف قرآن کریم و روایات ارزشمند حضرات معصومین(ع)، لزوم اهمیت به این موضوع مهم را روشن می کند و نباید تصور کرد انس با دعا و ارزش های معنوی فقط مخصوص ایام خاصی مثل ماه رجب و ماه مبارک رمضان است؛ بلکه اهتمام به این مقوله اساسی باید در همه ایام سال در زندگی انسان ها، حاکم باشد.
آیت الله مظاهری با بیان این که دعا در ماه های رجب، شعبان و رمضان تأثیر بیشتری دارد، اظهار داشت: از جمله برکات و فوائد آن می توان به تسریع در خودسازی و تهذیب نفس، رشد معنوی، رفع گرفتاری های اخروی و دنیوی، درمان دردهای فردی و اجتماعی به ویژه اصلاح مفاسد اخلاقی و اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS