دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با هدف تشریح برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بهره گیری از راهکارهای عملی در این باره، ‌صبح امروز، 23 آبان‌ماه، با تعدادی از مراجع تقلید و علما در قم دیدار کرد.
دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع
دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با هدف تشریح برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بهره گیری از راهکارهای عملی در این باره، ‌صبح امروز، 23 آبان‌ماه، با تعدادی از مراجع تقلید و علما در قم دیدار کرد.

احمدی مقدم با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و آیات جعفر سبحانی و حسن حسن زاده آملی از علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی موفقیت نیروی انتظامی را قابل تقدیر دانست و افزود: نیروی انتظامی باید در مقابله با مفاسد، تلاش بیشتری کند تا اسباب آسایش و آرامش مردم برای همیشه فراهم شود.

وی خطاب به حاضران افزود: در مبارزه با مفاسد اجتماعی دقت زیادی داشته باشید تا حق کسی در جامعه تضییع نشود و در این باره توجه بیشتری به حق ضعیفان داشته باشید.

این مرجع تقلید در ادامه خواستار همکاری همه ارگان‌ها برای مقابله با مفاسد اجتماعی در جامعه شد و افزود: همه مردم وظیفه دارند که برای ایجاد امنیت در جامعه با نیروی انتظامی همکاری کنند؛ زیرا این خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و تحقق آن به همکاری همگان بستگی دارد.

وی با بیان این‌که کسانی که در زمینه مبارزه با مفاسد فعالیت می‌کنند، باید آن را از نظر اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره ریشه یابی کنند و ریشه آن را بخشکانند، تصریح کرد: این کاری است که باید از مدرسه و خانه شروع شود و البته برخی وظایف درباره رعایت وضع ظاهری به عهده نیروی انتظامی است که با چشمان بازش می‌تواند به خوبی آن‌ها را ببیند.

وی در ادامه توجه به معنویات، اخلاق و احساس مسؤولیت را مهم خواند و افزود: اگر پلیس باطنی در انسان‌ها همیشه بیدار نباشد، هیچ نظم و انضباطی برقرار نخواهد شد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی و کاهش جرائم در این مدت‌ گفت: روحانیت نیز در کاهش این جرائم سهم بسزایی داشته است، ولی ارائه نتیجه فعالیت آنان با آمار ممکن نیست.

وی فعالیت حوزه‌های علمیه را در این زمینه مهم دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون علما و روحانیان با سخنرانی و انذار مردم در منبر‌ها در موفقیت طرح امنیت اجتماعی بسیار تأثیر گذار بوده‌اند.

آیت الله جعفر سبحانی نیز تلاش نیروی انتظامی را برای ارتقای امنیت اجتماعی شایان تقدیر دانست و گفت: نیروی انتظامی با همت و تلاش و توکل به خداوند، نیروهای خود را تربیت کرده و به مقابله با اراذل و اوباش و مفسدان بپردازد.

وی با بیان این‌که امنیت و بهداشت از مواردی هستند که هر موقع نیاز داشته باشیم، به فکر ایجاد آن‌ها می‌افتیم، افزود: برای برقراری امنیت در جامعه همیشه باید تلاش کنیم.

این استاد عالی حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: برقراری امنیت نه تنها عقلی است، بلکه می‌توان از نظر شرعی نیز به آن نگاه کرد؛ بنابراین تلاش برای برقرای امنیت کامل باید سرلوحه برنامه‌های نیروی انتظامی قرار گیرد.

رییس مؤسسه علمی و آموزشی امام صادق(ع) همچنین خواستار توجه بیشتر به مسائل امنیتی در شهر قم شد و خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) و حوزه‌های علمیه چشم انداز ایران است، شایسته است توجه بیشتری به امنیت آن شود.

وی در پایان از عبور مواد مخدر از استان قم انتقاد کرد و اظهار داشت: متأسفانه این وضعیت در حال توسعه در قم است و مسؤولان نیروی انتظامی باید برای رفع این معضل تلاش بیشتری کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیزگفتند: پیشرفت اقتصاد، سیاسیت و فرهنگ کشور در گرو امنیت اجتماعی است.

وی با بیان این‌که دولت اسلامی وظیفه دارد امنیت را در کشور برقرار کند،‌ اظهار داشت: امنیت از مسائل مهم در هر کشوری به شمار می‌آید و تا امنیت برقرار نباشد، آرامش نخواهد بود.

این مرجع تقلید پیشرفت کشور را مدیون پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با قیام امام خمینی(ره) علیه طاغوت، امنیت خوبی در کشور وجود دارد.

وی در ادامه تلاش دولت نهم برای تحقق عدالت در جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: ایجاد عدالت و فراوانی نعمت از دیگر وظایف دولت اسلامی است که خوشبختانه در دولت نهم رشد خوبی داشته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین ‌ایجاد امنیت فکری، مالی و آبرو را منوط به همکاری قوای سه گانه با نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه قوا با نیروی انتظامی همکاری کنند، مفاسد اجتماعی صد درصد کاهش خواهد داشت.

در این دیدار همچنین اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت در کشور ارائه کرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
No image

اسرار غیبت امام زمان

Powered by TayaCMS