دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

انسجام جوامع اسلامی؛ رسالت مهم علمای مسلمان

No image
انسجام جوامع اسلامی؛ رسالت مهم علمای مسلمان شرکت کنندگان در همایش بین المللی "علمای مسلمان" در مکه از علمای جوامع اسلامی خواستند تا کار هماهنگی و انسجام ملت اسلام را به منظور تحقق وحدت امت و وحدت جایگاه مسلمانان به منظور مبارزه با تعرضات معاصر و مشکلات زندگی آنها به عهده گیرند و از اسلام دفاع کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلامیک نیوز، دکتر عبدالله بن عبدالمحسن ترکی دبیر کل انجمن جهانی مسلمانان در نخستین همایش بین المللی "علمای مسلمان" در عربستان با اشاره به اهمیت برنامه های همایش برای اندیشمندان و علمای مسلمان اظهار داشت: تکیه بر شرع، احکام و نقش آن در وحدت اسلامی جایگاه ملتهای مسلمان در مبارزه با مشکلات معاصر طی این همایش بررسی می شود تا شیوه زندگی علمای مسلمان که وارثان نبی اکرم (ص) هستند و رسالت اسلام، شریعت و احکام را برعهده دارند، اصلاح شود.
وی از علمای امت اسلام خواست تا کار هماهنگی و انسجام خود را به منظور تحقق وحدت امت اسلام و وحدت جایگاه مسلمانان به منظور مبارزه با تعرضات معاصر و مشکلات زندگی آنها به عهده گیرند .
عبدالله ترکی با اشاره باینکه تعرض به مقدسات اسلامی افزایش یافته و جنگ رسانه ای خطرناک ترین آنها برای اهانت به اسلام، شریعت و تمدن اسلامی است، نقش علما و اندیشمندان مسلمان در از بین بردن تفرقه و ایجاد وحدت مسلمانان اهمیت به سزایی دارد.
در ادامه این همایش محمد سید طنطاوی شیخ الازهر و عضو شورای عالی جهانی مساجد در انجمن جهانی مسلمانان به وحدت و اتحاد علمای مسلمان و امت اسلام اشاره کرد و یاد آور شد: مهمترین هدف این همایش از بین بردن اختلاف و تعرض بوده تا با تشکیل کمیته های دعوت به اسلام و دعوت به گفتگو به منظور دفاع از اسلام بهره گیری شود .
نخستین همایش بین المللی "علمای مسلمان" به منظور وحدت و انسجام مسلمانان در شرایط مختلف و حفظ جایگاه و هویت اسلامی، 21 تا 23 آبان ماه در مکه برگزار می‌شود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
Powered by TayaCMS