دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تمام موسسات قرآنی دارای سایت اینترنتی می شوند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام موسسات قرآنی از یک ماه آینده دارای سایت اینترنتی به صورت رایگان خواهند شد.
تمام موسسات قرآنی دارای سایت اینترنتی می شوند
تمام موسسات قرآنی دارای سایت اینترنتی می شوند

تمام موسسات قرآنی دارای سایت اینترنتی می شوند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام موسسات قرآنی از یک ماه آینده دارای سایت اینترنتی به صورت رایگان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، محمدعلی خواجه پیری شامگاه گذشته در نشست اصحاب قرآنی و مراسم تجلیل از خادمان قرآنی اصفهان اظهار داشت: دولت نهم در راستای حمایت از موسسات قرآنی کلیه این موسسات را به صورت رایگان مجهز به سایت اینترنتی خواهد کرد که کلیه این سایتها به یکدیگر لینک خواهند شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در مساجد انجام می شود و بودجه مربوط به راه اندازی سایت های قرآنی از طریق وزارت خانه تهیه خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین با اشاره به این که دولت نهم در راستای کمک به مجامع قرآنی گام های موثری برداشته است خاطر نشان کرد: جوامع قرآنی باید به گونه ای عمل کنند که بتوانند روی پای خود ایستاده و از کمک دولت بی نیاز شوند.

وی ادامه داد: مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در نظر دارد تا فعالیت های مراکز قرآنی را جهت دار کند و از آنجا که در این مراکز اجبار جواب نمی دهد حمایت از آنها باید به گونه ای انجام شود که آموزش و پژوهش را جهت دار کند درهمین راستا نیز پس از پالایش های اساسی، 15 طرح جامع برای جهت دهی موسسات قرآنی ارائه شده است.

خواجه پیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعلیم 10 هزار حافظ قرآنی حداکثر ظرف مدت سه سال آینده در یک برنامه متمرکز نیز از دیگر برنامه های این بخش است که در این طرح بر اساس دریافت خروجی اعتبار باقی مانده لازم به موسسات قرآنی پرداخت خواهد شد.

وییادآورشد:در این طرح در سه سال آینده 10هزار نفر حافظ قرآن، 20 هزار حافظ بیست جزء قرآن و10 هزار نفر حافظ 10جزء قرآن کریم خواهیم داشت.

خواجه پیری افزود: همچنین در نظر داریم تا به تعلیم 60 هزار نفر در دوره آموزش مفاهیم قرآنی بپردازیم تا سرانجام حاصل آن به نظام مقدس اسلامی ارائه شود.

این مسئول همچنین عنوان کرد: تمامی مهدکودک های کشور قرآن محور خواهند شد و این طرح در برنامه کاری امسال قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در این خصوص طرح تربیت هشتهزار مربی در دستور کار قرار گرفتهو با سازمان بهزیستی هماهنگ شده استو 50 درصد از اعتبارات لازم توسط بهزیستی و 50 درصد باقی مانده نیز توسط ارشاد پرداخت خواهد شد.

خواجه پیری همچنین درباره برخی اعتبارات طرح های قرآنیاعلام کرد:در برنامه بودجه امسال20 درصد برای تجهیزات قرآنی،10 درصد برای ساختمان و10 درصد برای پژوهش و طرح های پژوهشی اختصاص یافته است.

معاون وزیر همچنین از بیمه جامعه قرآنیخبرداد و افزود: برنامه ریزی برای تحت پوشش قرار گرفتن فعالان قرآنی تمام شد و به زودی دو هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی در یک رتبه بندی بیمه خواهند شد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
Powered by TayaCMS