دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شبهات وهابیت علیه شیعه پاسخ گفته شد

No image
شبهات وهابیت علیه شیعه پاسخ گفته شد شبهات عثمان الخمیس از رهبران وهابیت به شیعه در نشست علمی پاسخ به شبهات وهابیت علیه شیعه در مدرسه مبارکه فیضیه پاسخ داده شد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، در ادامه سلسله نشست‌های پاسخ به شبهات وهابیت علیه شیعه، شبهات عثمان الخمیس از رهبران وهابیت در کویت که در سایت‌های مختلف منعکس شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قزوینی با اشاره به اینکه از شبهاتی که عثمان الخمیس و سایر علمای وهابی علیه شیعه داشته‌اند گفت: شیعیان را متهم به غلو نسبت به علم گسترده ائمه(ع) می‌کند و برای اثبات سخن خود به کتاب انوار النعمانیه سیدنعمت‌الله جزایری(ره) استناد می‌کند و آن را از کتب مورد اعتماد شیعه برمی‌شمرد.
وی افزود: کتاب انوار نعمانیه از کتب رده سوم و چهارم شیعه است و ما نیز معتقدیم که برخی از روایات آن ضعیف است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قزوینی گفت: اهل سنت، روایات بسیاری در کتب خود از فضیلت اهل‌بیت(ع) و علم گسترده حضرت امیرالمومنین(ع) نقل کرده‌‌اند و حاکم نیشابوری از علمای برجسته اهل سنت در کتاب «معرفه اصول الحدیث» صفحه 96، ذیل آیه 45 سوره زخرف چنین فضایلی را نسبت به علی(ع) ثابت می‌کند.
وی با بیان اینکه شیعه برطهارت امیرالمومنین(ع) و اهل‌بیت(ع) به دو آیه طهارت و مباهله تمسک می‌کند گفت: چگونه است که شیعه وقتی عالم بودن را در مورد امیرالمومنین(ع) و اهل‌بیت(ع) ثابت می‌کند، غلو و شرک است ولی شما روایات بسیاری در عالم بودن افرادی مثل ابوسعید خُدری و حذیفه در سنن ترمذی و مسند ابن حنبل ذکر کرده‌اید که در آنها حذیفه تصریح کرده است پیامبر آنچه که در امت اسلام تا قیامت اتفاق خواهد افتاد را به ما خبر داده است.
وی یادآور شد: خطاب به عثمان الخمیس می‌گوییم، غلو آن نیست که شیعه درباره حضرت علی(ع) می‌گوید بلکه غلو آن است که مالک می‌گوید و تصریح می‌کند که من هیچ شبی نخوابیدم مگر اینکه در عالم رویا با پیامبر هم سخن بودم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قزوینی گفت: در کتب صحیح بخاری و صحیح مسلم و سایر کتب حدیثی اهل سنت نیز چنین غلوهایی نسبت به صحابه بسیار وجود دارد و در مقابل، نسبت‌های ناروایی به پیامبر می‌دهند.
منبع خبر:
خبرگزاری حوزه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
Powered by TayaCMS