دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مسلمانان چینی ساکن در مالزی خواستار افزایش مساجد شدند

No image
مسلمانان چینی ساکن در مالزی خواستار افزایش مساجد شدند مسلمانان چینی مالزیایی خواستار افزایش تعداد مساجد شدند تا خطبه‌ها را به زبان چینی برای مسلمانان ارائه داده و آنها بتوانند برحسب نیاز از آنها بهره‌مند شوند .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازروزنامه استار مالزی فضل شی عبدالله رئیس انجمن مسلمانان چینی مالزی گفت: در حال حاضر ما در مساجدی شرکت می کنیم که خطبه ها را به زبان مالزیایی ارائه می کنند، اگرچه خبطه ها یکسان هستند اما برخی از مسلمانان چینی با زبانی به جز زبان مادری خود آشنایی ندارند.
حدود 200 نفر از اعضای انجمن مسلمانان چینی مالزی چین از دیروز جمعه 6 اردیبهشت ماه گردهم جمع شدند تا این موضوع را در میان سایر موضوعات حائز اهمیت برای مسلمانان مورد بحث بررسی بگذارند. این گردهمایی دربرگیرنده سخنرانیهای مختلف و چندین کارگاه است.
حدود 57 هزار مسلمان چینی در مالزی زندگی می کنند، به طور کلی مسلمانان 60 درصد جمعیت 26 میلیونی مالزی را به خود اختصاص داده که بیشتر آنها را بودائیان ، هندوها و مسیحیان تشکیل می دهند.
هفته گذشته عبدالله بداوی از ائمه جمعه خواست از رویکردی آرام و میانه رو برای جذب جوانان مسلمان به مساجد استفاده کند چرا که مساجد نقش مهم اجتماعی برعهده دارند.
فضل گفت: این انجمن اکنون در نظر دارد مسجدی برای مسلمانان چینی در شهر ایپوه بنا کند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
Powered by TayaCMS