دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

پیش نشست همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی در مشهد برگزار شد

No image
پیش نشست همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی در مشهد برگزار شد
پیش نشست همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی با حضور اساتید برجسته در تالار مشهد برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار مهردر مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر امروزدر افتتاحیه این نشست در تالار اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی در روز 22 آبان ماه سال جاری به مدت دو روز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شهر تاریخی اصفهان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: این همایش با عنوان همایش یین المللی وقف و تمدن اسلامی با هدف تعیین جایگاه وقف در چشم انداز کشورهای اسلامی به عنوان یک سرمایه فراموش شده، جلب توجه مسئولان کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اسلامی نسبت به مسئله وقف و تحلیل وضعیت کنونی وقف در کشورهای اسلامی از منظر ابعاد قانونی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می شود.
وی همچنین تصریح کرد: تبادل نظر مدیران و تصمیم گیرندگان اوقاف و مجامع دانشگاهی در راستای ترویج سنت وقف، ارائه تجارب موفق در بخش موقوفات و سازمانهای خیریه، ارائه راهکارهای کاربردی دانش محور برای توریج فرهنگ وقف در کشورهای اسلامی از دیگر اهداف این همایش می باشد.
وی عنوان کرد: ارائه دستاوردهای علمی همایش به منظور به کارگیری در تصمیم گیریهای کلان کشور و نهادهای قانون گذار با هدف توسعه و رشد سنت حسنه وقف در کشورهای اسلامی، درگیر کردن نهادها، وزارتخانه ها و سایر مراکز تصمیم گیری و تصمیم ساز نظام با موضوع وقف در راستای پررنگ کردن سهم واقعی در حل مشکلات کشور نیز از دستاوردهای این سلسله نشستها به شمار می رود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون بیش از 130 مقاله فارسی و انگلیسی و عربی به دبیرخانه علمی همایش و اصل شود و بیش از برگزاری همایش، کتاب مجموعه مقالات، ذیربط خواهد رفت.
وی اذعان داشت: برای تبیین موضوعات همایش و توسعه دانش وقف در سطح استانهای مختلف کشور، اقدام به برنامه ریزی مناسبی در جهت برگزاری چند پیش همایش استانی شده است که نشست خراسان رضوی یکی از این پیش همایش های استانی است.
همایش بین المللی وقف و تمدن اسلامی با همکاری دانشگاه امام صادق(ع)، معاونت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت اوقاف کویت، معهد بحوث و تدریب عربستان، دانشگاه مفید قم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.
 
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله سبحانی؛ جوانان برای حفظ اعتقادات خود به علمای اسلام رجوع کنند

آیت الله جعفر سبحانی، دیروز در مسجد مقدس جمکران گفت: با جداشدن فرهنگ مهدویت و انتظار از تفکر دینی ما، چیزی از عقیده شیعی باقی نمی ماند.
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
Powered by TayaCMS