دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تلاش حزب اردوغان برای اصلاح درس‌های فلسفه در دانشگاه‌های ترکیه

No image
تلاش حزب اردوغان برای اصلاح درس‌های فلسفه در دانشگاه‌های ترکیه
 
حزب عدالت و توسعه ترکیه در تلاش است برخی از فصل‌های درس فلسفه در دانشگاه‌های ترکیه را مطابق با آموزه‌های اسلامی اصلاح کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان بحث درباره اصلاح موضوع اثبات وجود خداوند را جهت گنجانده شدن در دروس فلسفه دانشگاه‌های ترکیه پیشنهاد داده است که شورای آموزش دانشگاه ایر سیریس نیز به صورت آزمایشی اصلاح در درس فلسفه را آغاز کرد.
این طرح به دلیل منافی بودن با صبغه سکولاریست ها با انتقاد تعدادی از اساتید دانشگاه ها مواجه شده است. به نظر این اساتید روش جدیدی که شورای آموزش وابسته به وزارت آموزش دولت رجب طیب اردوغان اتخاذ کرده است، تهدید کننده آینده ترکیه است.

یاسر کوبیلی، رییس انجمن فلاسفه ترکیه نیز درباره این اصلاحات گفت: با تدریس درس علم الوجود در دانشگاه‌های ترکیه که یکی از مراکز سکولارها به شمار می رود، سه بحث«آیا خداوند وجود دارد و آیا اثبات آن ممکن است» یا «خداوند موجود نیست و می توان این موضوع را اثبات کرد» و «ما نمی توانیم وجود خداوند را چه باشد یا نباشد را اثبات کنیم» در میان دانشجویان به راه می افتد

منبع: www.rasanews.com

 


 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
Powered by TayaCMS