دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تمهیدات عید فطر

No image
تمهیدات عید فطر
به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عیدیان در نشست خبری ستاد برگزاری نماز عیدفطر که امروز در محل مصلی تهران برگزار شد افزود: ستاد برگزاری نماز عید فطر از ساعت 5 تا 10:30 صبح روز عید آماده خدمت‌رسانی به مردم است.
 
وی با اشاره به شرح وظایف کمیته‌های خدماتی، ایمنی، فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، امنیتی ـ انتظامی، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و کمیته نماز یادآورشد: شرح وظایف این کمیته‌ها تعیین و به هر یک ابلاغ شده است.
عیدیان با اشاره به ایستگاههای مترو در اطراف مصلی تهران عنوان کرد: 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس به همراه تعداد قابل توجهی تاکسی و ون کار سرویس‌دهی به نمازگزاران را برعهده دارند و در عین حال 5 پارکینگ برای حدود 15 هزار خودرو سواری درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برنامه‌ پذیرایی از نمازگزاران خاطرنشان کرد: حدود 30 ایستگاه پذیرایی در بیرون از محل برگزاری نماز تعبیه شده است و در عین حال بسته‌هایی حاوی مواد خوراکی و نقشه مسیر و محل استقرار اتوبوسها در اتوبوسها به نمازگزاران داده می‌شود.
جانشین رییس ستاد برگزاری نماز عید فطر تصریح کرد: بخش عمده هماهنگی ترافیکی و خدماتی ستاد در قسمت شمالی مصلی مشرف به اتوبان رسالت می‌شود که به دلیل حجم زیاد جمعیت چند گاردریل میان اتوبان برداشته و مسیر را برای ساعاتی باز خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این که چرا ایستگاههای پذیرایی در داخل مصلی تعبیه نشده توضیح داد: به دلیل اشغال فضای نمازگزاران و ازدحام جمعیت و نیز به دلیل مسایل امنیتی برای بسته‌های مواد خوراکی این ایستگاهها به تناسب ورودیهای مصلی در خارج از محوطه نماز تعبیه شده است.
به گزارش ایسنا، عیدیان با اشاره به تدابیر بهداشتی و پزشکی اتخاذ شده در ساعات برگزاری نماز عید، اظهار کرد: سال گذشته حدود 49 مورد اورژانس پزشکی برای نمازگزاران پیش آمد که این 49 مورد به صورت سرپایی و یا انتقال به بیمارستان رسیدگی شدند. همچنین در سال جاری نیز شرکت شهر سالم یک بیمارستان صحرایی را مستقر می‌کند و در عین حال نیروهای اورژانس تهران و جمعیت هلال احمر در محل مصلی حاضر خواهند بود و تلاش می‌شود کمترین مشکل پیش آید.
وی خاطرنشان کرد: هنوز محدودیتهای ترافیکی محل برگزاری نماز به ستاد ارسال نشده است، ولی قطعا مشابه سال قبل خواهد بود و سعی می‌شود چند مورد ایراد سال قبل برطرف شود.
جانشین رییس ستاد برگزاری نماز عید فطر در پاسخ به این که برگزاری این برنامه چه هزینه‌ای را به همراه داشته، بیان کرد: هزینه‌های صورت گرفته برای سیستمهای صوتی، فرش، زیباسازی، غیره که در محل مصلی صورت گرفته و در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است و نمی‌تواند هزینه مشخصی را برای آن برآورد کرد.

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
درگذشت علامه فضل الله

درگذشت علامه فضل الله

علامه "سید‌محمد حسین فضل‌الله " مرجع عالی شیعیان در لبنان که بر اثر خونریزی شدید معده، امروز دار فانی را وداع گفت، در سال 1935م (1354ق) در نجف اشرف در خانواده روحانی دیده به جهان گشود.
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
No image

اسرار غیبت امام زمان

Powered by TayaCMS