دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان؛ پایان‌نامه‌های حوزوی می توانند نیازهای صدا و سیما را پاسخ دهند

No image
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان؛ پایان‌نامه‌های حوزوی می توانند نیازهای صدا و سیما را پاسخ دهند مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در نشست هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه و رسانه ملی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) حوزه‌های علمیه و رسانه ملی را دو مرکز نشر علم و دانش معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌ الاسلام فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در نشست هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه و رسانه ملی با اشاره به سخن حضرت امام‌ خمینی(ره) حوزه‌های علمیه و رسانه ملی را دو مرکز نشر علم و دانش نام برد.
وی از فعالیت بیست هزار روحانی و طلبه در سطح استان خراسان خبر داد و با بیان سوابق حوزه علمیه خراسان افزود: جذبه بارگاه ملکوتی امام هشتم، بسیاری از علما و فقها چون شیخ بهایی و شیخ حر عاملی و بسیاری از مراجع تقلید را به این دیار کشانده است.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش نماینده ولی فقیه خراسان، آیت‌الله واعظ طبسی در مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان، انسجام و اقتدار مدیریتی این حوزه را یادآور شد و به ویژه تأکید های مهم رهبر معظم انقلاب را پشتوانه این حوزه یاد کرد.
وی مقام ثبوت این حوزه را بسیار بالاتر از مقام اثبات آن دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعالیت بیشتر و این‌گونه تعاملات، مقام اثبات حوزه علمیه خراسان را به مقام ثبوتش نزدیک‌تر کنیم.
حجت‌ الاسلام فرجام هدف از برگزاری این نشست را معرفی این حوزه کهن و شناساندن توانمندی‌ها در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: ما به دنبال یافتن زمینه‌های همکاری حوزه علمیه با رسانه ملی هستیم؛ این حوزه می‌تواند در برنامه‌سازی‌های مذهبی، با مشاوره و کارشناسی، کمک و یاور رسانه ملی باشد.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با تبیین ضرورت پرداخت به معارف اهل بیت(ع) به ویژه معارف رضوی تصریح کرد: در شبکه‌هایی مثل معارف که ارتباط مستقیم با فعالیت حوزه دارند، درخواست داریم بخشی از برنامه‌ها‌ی رادیو معارف از سوی حوزه علمیه خراسان تولید شود.
وی از رسانه ملی خواست با ایجاد مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در مشهد از نیروهای حوزه علمیه خراسان استفاده شود و اضافه کرد: شورای مدارج علمی حوزه علمیه خراسان آمادگی دارد در پایان‌نامه‌های حوزوی، نیازهای صدا و سیما را مورد توجه قرار دهد.
حجت‌الاسلام فرجام همچنین از عدم انعکاس و پوشش خبری مناسب فعالیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان در رسانه ملی انتقاد کرد.
وی در پایان ضمن درخواست تأسیس دفتر همکاری‌های حوزه علمیه و رسانه ملی در حوزه علمیه خراسان از توافق‌ها و تفاهم‌های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد و این تعاملات هرچند دیرهنگام را پرثمر و مبارک دانست.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS