دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران نباید ضعف های گذشته در نظام آموزشی حوزه تکرار شود

No image
مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران نباید ضعف های گذشته در نظام آموزشی حوزه تکرار شود مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران گفت: اگر بیشتر امور حوزه ها به خود آنها واگذارشود، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.
حجت الاسلام سید مجتبی بدری، مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نباید ضعف های گذشته در نظام آموزشی حوزه تکرار شود.
مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران اظهار داشت: اگر بیشتر امور حوزه ها به خود حوزه ها واگذارشود، بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.
وی در ادامه افزود: هر مدرسه علمیه باید دست کم چند سهمیه برای گزینش داشته باشد تا افراد مستعدی که از آزمون ورودی بی اطلاع هستند، بتوانند با استفاده از این سهمیه وارد حوزه علمیه شوند.
حجت الاسلام بدری با اشاره به این که شیوه های سنتی بهتر از خلاصه کردن کتاب هاست، بیان داشت: درس های روز و مورد نیاز جامعه، باید در کنار دروس سنتی به طلاب آموخته شود.
مدیر مدرسه امام القائم(عج) تهران با اشاره به سال تحصیلی جدید تصریح کرد: پیش از آغاز سال تحصیلی باید مدیران مدارس علمیه دعوت شوند و به بررسی نظرات گوناگون بپردازند.
حجت الاسلام بدری با اشاره به این که تحول در زمینه آموزش مشکل است، گفت: به بحث آموزش طلاب باید بیشتر رسیدگی شود و در مورد کتاب های حوزوی بیشتر کارشناسی شود.
مدیر مدرسه امام القائم تهران با توجه به ضرورت فراگیری علوم روز افزود: بحث های جدیدی مثل جامعه شناسی، حقوق اسلامی و حقوق بین الملل باید در حوزها ایجاد شود.
حجت الاسلام بدری با اشاره به این که طلاب با متون عربی کار می کنند؛ ولی نمی توانند با زبان عربی صحبت کنند، تأکید کرد: ضروری است که از پایه چهارم به بعد مکالمه عربی یکی از دروس اصلی حوزه شود.
وی با توجه به ضرورت تفریح سالم بیان داشت: ایجاد اردوهای فرهنگی و زیارتی با برنامه ریزی و کارشناسی دقیق و با توجه به بودجه مرکز مدیریت امری ضروری است.



منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS