دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه قم برگزار شد

No image
مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه قم برگزار شد در مراسمی که با حضور مدیران، علما و اعضای شورای عالی حوزه برگزار شد، مدیر جدید حوزه معرفی و از زحمات مدیر پیشین حوزه تقدیر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و پاسداشت خدمات حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر پیشین حوزه علمیه قم و نیز معارفه آیت الله مرتضی مقتدایی،‌ مدیر جدید حوزه علمیه قم، دیروز، 27 خردادماه، با حضور اعضای شورای عالی حوزه و مدیران مدارس علمیه در محل سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم، برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آیت الله محمد یزدی، دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با قدردانی از مدیر سابق حوزه علمیه قم با اشاره به نقش و اهمیت حوزه‌ علمیه در کشور گفت: توقع از حوزه علمیه این است که بتواند فقهایی را برای شورای نگهبان و مسؤولانی برای آینده دستگاه قضایی تربیت کند.
وی با بیان این که حوزه علمیه باید پاسخگوی نیاز کشور در تربیت مسؤولان باشد، اظهار داشت: مسؤولیت در نظام اسلامی دارای شرایط ویژه‌ای است و با دیگر نظام‌های مادی متفاوت است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که پذیرش مسؤولیت باید با هدف کسب رضای خداوند و خدمت به مردم صورت گیرد، ادامه داد: مسؤولان در تصدی امور، ابتدا باید توان خود را بسنجند و سپس عهده‌دار مسؤولیتی شوند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با تقدیر از زحمات ده ساله حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری به عنوان مدیر حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت‌الله مرتضی مقتدایی که به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه قم معرفی شده، دارای سوابق مدیریتی و یکی از فضلای برجسته حوزه علمیه قم است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر پیشین حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز حوزویان و روحانیت مرزبانان اصلی دین هستند و باید این مرزبانی را قدر بدانند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزه‌های علمیه و روحانیت ادامه دهنده راه انبیا هستند و دفاع از مرزهای دین بردوش روحانیت است و طلاب برای حفظ دین و شریعت تلاش کنند.
مدیر پیشین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در عصر غیبت مسؤولیت سنگینی متوجه حوزه‌های علمیه است که زمان به سرعت می‌گذرد و باید از این رهگذر، برای آینده حوزه اندیشید.
آیت الله مرتضی مقتدایی در پایان این مراسم با اشاره به قبول مدیریت حوزه علمیه قم گفت: برای پذیرش این مسؤولیت با بسیاری از بزرگان و علما و مراجع تقلید مشورت کردم و با تأکید آنها این مسؤولیت سنگین را پذیرفتم.
وی در ادامه با اشاره به سوابق مدیریتی و اجرایی خود و همچنین فعالیت‌های علمی‌اش، پذیرش این مدیریت را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: در دوران مدیریتی‌ام تلاش می‌کنم که با توجه به تأکیدات مراجع تقلید در بخش‌های مختلف حوزه شاهد رشد و شکوفایی باشیم.
گفتنی است، آیت الله مقتدایی پس از آیت‌الله مؤمن، آیت الله استادی و حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری، با عنوان چهارمین مدیر از سوی شورای عالی حوزه علمیه قم منصوب شده است.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS