دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

عدم ارتباط مصرف سیگاربا میزان پیشرفت سرطان سینه

No image
عدم ارتباط مصرف سیگاربا میزان پیشرفت سرطان سینه هرچند سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی مرگ ومیر ناشی از سرطان است، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد سیگار احتمالا تاثیری بر میزان پیشرفت سرطان سینه ندارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ارتباط مصرف سیگار با ابتلای زنان به سرطان سینه پرسش بحث برانگیزی است که پژوهش‌های مختلف پاسخ‌های متفاوتی به آن داده‌اند.
گروهی از پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان "فاکس چیس" در فیلادلفیا، در مورد احتمال وخیم شدن سرطان سینه در زنان سیگاری تحقیق کردند.
این پژوهشگران پس از بررسی داده‌های مربوط به ‪ ۶‬هزار و ‪ ۱۶۲‬زن مبتلا به سرطان سینه از سال ‪ ۱۹۷۰‬تا سال ‪ ۲۰۰۶‬مدعی شدند که مصرف سیگار تاثیری بر میزان پیشرفت تومور یا بدخیم بودن آن در زمان تشخیص بیماری ندارد.
این گزارش حاکی است که ‪ ۹‬درصد از این افراد مبتلا به سرطان سینه در زمان تشخیص بیماری سیگاری بوده‌اند.
دکتر "ماتیو آبراموویچ" از پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان فاکس چیس گفت: به نظر نمی‌رسد مصرف سیگار بر نوع سرطان تشخیص داده شده در بیماران تاثیر داشته است.
این در حالی است که موسسه ملی سرطان آمریکا اعلام کرده است سیگار کشیدن عامل ‪ ۸۷‬درصد مرگ ومیر ناشی از سرطان ریه و عامل اصلی ابتلا به بیشتر سرطان‌ها از قبیل سرطان حنجره، دهان، مری و مثانه است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

آشنایی با قیزقلعه ساوه

آشنایی با قیزقلعه ساوه

یکی از مهمترین آثار شگفت‌انگیز معماری کشور در مناطق مرتفع و سخت گذر ایران در دوره باستان که تاکنون ناشناخته مانده قیز قلعه ساوه می‌باشد.
Powered by TayaCMS