دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بزرگداشت آیت‌الله برغانی (شهید ثالث) برپا می‌شود.

No image
بزرگداشت آیت‌الله برغانی (شهید ثالث) برپا می‌شود. بزرگداشت آیت‌الله برغانی (شهید ثالث) برپا می‌شود.
کنگره‌ی بزرگداشت آیت‌الله ملامحمدتقی برغانی (شهید ثالث) همزمان با یکصد و شصت‌ و ششمین سالگشت درگذشت این عالم و فقیه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار بخش حکمت و فلسفه‌ی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنگره‌ی یادشده قرار است شهریورماه سال جاری در شهرستان ساوجبلاغ برپا شود.
محورهای اصلی مقاله‌های کنگره در بخش زندگی، زمانه، اندیشه و آرمان‌های شهید ثالث به این شرح هستند: تبارشناسی شهید ثالث، زندگی‌نامه و مبارزات سیاسی، کتابشناسی (معرفی نسخه‌های خطی و چاپی شهید ثالث)، ولایت فقیه و حکومت اسلامی از دیدگاه شهید ثالث، آرای فقهی شهید ثالث، دفاع شهید ثالث از حریم تشیع در مواجهه با فرقه‌های شیخیه و بابیه، خدمات فرهنگی، اجتماعی و علمی شهید ثالث در شهرهای کربلا و قزوین، ویژگی‌های بارز شهید ثالث (اخلاق، تعبد، محبت، زهد، صبر و تواضع) و ثالث از دیدگاه‌ بزرگان دین.
محورهای مقاله‌های بخش دوم با عنوان شهید ثالث و ساوجبلاغ‌پژوهی نیز این موارد اعلام شده‌اند: علمای ساوجبلاغی هم‌روزگار با شهید ثالث، تاریخ تشیع در منطقه‌ی ساوجبلاغ، روستای برغان در گذر تاریخ (خاستگاه خاندان علمی برغانی و زادگاه شهید ثالث) و... .
همچنین اعلام شده است، مقاله‌های ارسالی تا زمان برگزاری کنگره در جایی نباید منتشر شده باشند و مقاله‌های برگزیده نیز در کتابی منتشر می‌شوند.
دبیرخانه‌ی کنگره از تمامی علاقه‌مندان خواسته است، مقاله‌های خود را تا سی‌ام تیرماه به نشانی شهرستان ساوجبلاغ، شهر هشتگرد، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، جنب شهرداری، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی شهرستان ساوجبلاغ بفرستند.
این برنامه با همکاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ، اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.
مرحوم آیت‌الله ملا محمدتقی برغانی مشهور به شهید ثالث (1180-1263هجری قمری) از چهره‌های درخشان فرهنگ تشیع در قرن سیزدهم هجری و از شخصیت‌های برخاسته از روستای تاریخی برغان (از توابع شهرستان ساوجبلاغ و اقع در غرب استان تهران) است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS