دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

جشنواره‌ی ربع قرن کتاب دفاع مقدس در سال‌روز آزادی خرمشهر

No image
جشنواره‌ی ربع قرن کتاب دفاع مقدس در سال‌روز آزادی خرمشهر
جشنواره‌ی ربع قرن کتاب دفاع مقدس سوم خردادماه سال آینده هم‌زمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.
 
حسین نصرالله زنجانی - دبیر اجرایی جشنواره‌ی ربع قرن کتاب دفاع مقدس - با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: محمدرضا سنگری - دبیر علمی جشنواره - است و سرگروه‌های بخش‌های مختلف هم به این شرح‌اند: بخش ادبیات با دبیری محمدرضا ترکی همراه است و شامل پنج گروه: شعر، داستان، نثر ادبی، شعر کودک و نوجوان و داستان کودک و نوجوان. سرداوری‌ گروه‌ها را هم به ترتیب، حمیدرضا شکارسری، حسین فتاحی، شهرام شفیعی، جعفر ابراهیمی (شاهد) و محمدرضا بایرامی برعهده ‌دارند.
او در ادامه افزود: بهروز اثباتی دبیری بخش تاریخ و ادبیات مستند را به عهده‌ دارد و سرداوران نیز به این ترتیب هستند: مرجان فولادوند در گروه خاطره، علیرضا اشتری در گروه گزارش‌نویسی، محمد میرکاظمی در گروه وصیت‌نامه‌، احمد یوسف‌زاده در گروه جنگ، ابراهیم زاهدی مطلق در گروه زندگی‌نامه‌ی غیرداستانی، نصرت‌الله محمودزاده در گروه زندگی‌نامه‌ی داستانی و محمدابراهیم باباخانی در گروه کودک و نوجوان.
مدیر ادبیات در معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین منوچهر اکبری را دبیر بخش تحقیق و پژوهش معرفی کرد و یادآور شد: سرداور پژوهش‌های نظامی، مجید مختاری، پژوهش‌های ادبی، حسینعلی قبادی، پژوهش‌های هنری، حمیدرضا خاکی، پژوهش‌های اجتماعی - تاریخی، علی شجاعی صائین و سرداور پژوهش‌های سیاسی - حقوقی، حسین یکتاست.
زنجانی همچنین گفت: بخش هنر با دبیری محمدحامد سقائیان داوری می‌شود، شامل بخش‌های: هنرهای نمایشی در زیرگروه‌های فیلم‌نامه با سرداوری فرهاد توحیدی و نمایش‌نامه با سرداوری فرهاد مهندس‌پور، هنرهای تجسمی با سرداری حمید شریفی آل‌ هاشم و عکس با سرداری عباس میرهاشمی. بخش ترجمه هم با دبیری محسن سلیمانی شامل گروه‌های ترجمه از فارسی به عربی، از فارسی به انگلیسی، از فارسی به سایر زبان‌ها، از عربی به فارسی، از انگلیسی به فارسی و از سایر زبان‌ها به فارسی است، که سرداوران این بخش انتخاب نشده‌اند.
به گفته‌ی دبیر اجرایی جشنواره‌ی ربع قرن کتاب دفاع مقدس، دبیری بخش جنبی را نادر قدیانی برعهده دارد و گروه‌های این بخش نیز عبارت‌اند از: ناشر نمونه، خادم نشر، نویسنده‌ی پرکار، نویسنده و شاعر دفاع مقدس فاقد کتاب مستقل، کتاب‌فروش نمونه و کتابدار نمونه، که این بخش هم هنوز سرداور ندارد.
زنجانی در پایان یادآور شد: بعد از ماه مبارک رمضان، در نشستی خبری، همه‌ی سرداوران معرفی خواهند شد.
به گزارش ایسنا، جشنواره‌ی «ربع قرن کتاب نمونه‌ی دفاع مقدس» با مشارکت «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس»، «بنیاد شهید و امور ایثارگران»، «حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی»، «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران»، «سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه»، «معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران»، «سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران»، «هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی» و «مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ» برگزار خواهد شد.
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS