دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

َجایزه‌ی ادبی "کافکا"ی جمهوری چک در سال

No image
َجایزه‌ی ادبی "کافکا"ی جمهوری چک در سال به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیأت داوران جایزه‌ی بین‌المللی کافکا روز گذشته جایزه‌ی سال 2007 انجمن "فرانتس کافکا" را به "ایو بونفوی" - شاعر فرانسوی - اعطا کرد.
به گزارش روزنامه‌ی گاردین، این شاعر 84ساله یکی از بانفوذترین شاعران نیمه‌ی دوم قرن بیستم فرانسه محسوب می‌شود. او همچنین از مترجمان شناخته‌شده‌ی آثار "ویلیام شکسپیر" در فرانسه است. برخی از مجموعه‌های شعر بونفوی از جمله «در حرکت»، «کلماتی روی سنگ» و «الوار خمیده» به زبان چکی ترجمه شده‌اند.
"بونفوی" هفتمین برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کافکاست. پیش از او، "ایوان کلیما" از چک، "پیتر ناداس" از مجارستان و "فیلیپ راث" از آمریکا این جایزه را کسب کرد‌ه‌اند. در سال‌های 2004 و 2005 نیز "الفرید جلینک" اتریشی و "هارولد پینتر" انگلیسی این جایزه را دریافت کردند. سال گذشته هم "هاروکی موراکامی" از ژاپن موفق به کسب این جایزه‌ ادبی شد.
انجمن کافکا به فاصله‌ی کوتاهی پس از فروپاشی حکومت کمونیستی چک در سال 1989 در پراگ راه‌اندازی شد. جایزه‌ی کافکا که به همراه تندیس کوچکی از این نویسنده و جایزه‌ی نقدی 10هزار دلاری به برنده اعطا می‌شود، در سال 2001 تأسیس شد.
این جایزه به نویسندگانی اهدا می‌شود که «کیفیت هنری استثنایی آثارشان، صرف نظر از خاستگاه، ملیت و فرهنگ‌شان، به مذاق خوانندگان می‌نشیند».

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS