دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آفت زدایی از نسخ خطی مهمترین وظیفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی

No image
آفت زدایی از نسخ خطی مهمترین وظیفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، قهرمان رشید، ظهر امروز در جلسه شورای کتابخانه های عمومی استان در محل استانداری افزود: باید هر چه سریعتر نسخ خطی که در حقیقت هویت مکتوب فرهنگ اصیل ایرانی است جمع آوری و نسبت به آفت زدایی و تهیه میکرو فیلم از روی آنها اقدام شود.
وی اظهار داشت: ارزش کتابخانه ها کمتر از نمازخانه نیست و در این عرصه نیز می توان با کمک خیرین و متمکنین و حتی صاحبان صنایع، کمبودها را جبران کنیم.
در این جلسه همچنین مصوب شد، کتابخانه های در دست احداث بخش‌های یونسی، بیلند و فدافن هر چه سریع‌تر آماده استفاده شود.
با نظر مساعد معاون سیاسی اجتماعی استان مقرر شد تا 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد تا آخر سال تحویل شود و 70 درصد باقی مانده از محل بودجه سال آینده کشور اختصاص یابد.
در این جلسه با تاکید بر جذب کمک های مردمی و خیرین مصوب شد، پس از مطالعات اولیه و برآورد اعتبارات جهت ساخت کتابخانه های شهرستانهای استان، جلسه‌ای با حضور مسئولان و خیرین آن شهرستان تشکیل و جذب اعتبار شود.
منبع خبر:
خبرگزارى مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز توسط محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

گروه فناوریهای نوین: سلولهای سوختی میکروبی تولید شده از گاوها می توانند روزی به کمک بشر آمده و به عنوان منابع ارزشمند و جایگزین انرژی نظیر برق مورد استفاده قرار گیرند.
کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

انتشارات دانشگاه کیمبریج کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" تألیف دانیل شاپیرو را روانه بازار نشر کرده است.

پر بازدیدترین ها

No image

اسرار غیبت امام زمان

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
Powered by TayaCMS