دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آگاهی فرهنگی از الزامات صیانت از میراث فرهنگی است

No image
آگاهی فرهنگی از الزامات صیانت از میراث فرهنگی است ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام گفت: آگاهی فرهنگی از الزمات صیانت از میراث فرهنگی است.
فریدون محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در ایلام افزود: بر همه مردم واضح است که حفاظت از تاریخ و میراث فرهنگی این مرز بوم پیش از آنکه نیازمند پوشش امنیتی و انتظامی گسترده باشد محتاج بسط آگاهیهای فرهنگی و آموزشهای لازم در این زمینه است.
وی دامه داد: حفظ میراث فرهنگی و آثار تارخی اساس هویت یک جامعه را نشان می دهد که نیاز به آگاه کردن مردم از راههای مختلف در این زمینه است.
محمدی خاطر نشان کرد: بدین منظور چنانچه در جامعه ای میزان آگاهی های مردم در زمینه ارزشهای تاریخی و فرهنگی و چگونگی تحولات فرهنگی و نوزائی تمدنهای قومی و منطقه ای علی الخصوص وابستگی شخصیت و هویت اجتماعی به آن در شرایط مطلوبی باشد می توان آینده ای روشن را پیش بینی نمود که یکایک آحاد جامعه به عنوان حافظ و پاسداران میراث فرهنگی و تمدن ایرانی خود وارد میدان عمل شوند و با ناهنجاری هایی از قبیل حفاریهای غیر مجاز، گنج یابها و قاچاق اشیاء تاریخی مبارزه نمایند.
این مسئول یادآور شد: در چنین شرایطی پاسداران میراث فرهنگی از غنی ترین، اصیل ترین، کارسازترین پشتوانه های اجتماعی بر خوردار خواهند شد و با یک برنامه ریزی دقیق امنیتی و با یاری مردم هوشیار می توانند به شکل کار آمد تر با کسانی که هویت تاریخی مان را تهدید می کنند مبارز نمایند.
منبع: خبرگزاری مهر

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز

حل معمای چگونگی تشخیص اصوات در مغز توسط محقق ایرانی دانشگاه کالیفرنیا
رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

رفع دغدغه‌های معاصر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی

جدا از تمرکز بسیاری از رسانه بر دیدار میان پادشاه عربستان و پاپ، گروه‌ها، جوامع و نهادهای دینی طی هفته ای که گذشت به بررسی سهم خود در بحران ایدز، زمینه های تازه همکاری، عرفان و رابطه علم و دین تمرکز کردند تا فصل تازه ای از دغدغه های معاصر خود را با بهره گیری از آموزه های دینی برطرف کنند .
محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

گروه فناوریهای نوین: سلولهای سوختی میکروبی تولید شده از گاوها می توانند روزی به کمک بشر آمده و به عنوان منابع ارزشمند و جایگزین انرژی نظیر برق مورد استفاده قرار گیرند.
کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" منتشر شد

انتشارات دانشگاه کیمبریج کتاب " آیا دولت رفاه موجه است؟" تألیف دانیل شاپیرو را روانه بازار نشر کرده است.

پر بازدیدترین ها

No image

اسرار غیبت امام زمان

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
Powered by TayaCMS