دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛ مسوولان با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کنند

No image
آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛ مسوولان با مدعیان دروغین مهدویت برخورد کنند حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، باید شتاب بیشتر برای معرفی حضرت صاحب الامر(عج) داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، 22 خردادماه، در دیدار مسؤولان پژوهشکده مهدویت گفت: هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم، باید شتاب بیشتری برای معرفی حضرت صاحب الامر(عج) داشته باشیم.
وی ادامه داد: در عصر حاضر برخی تصور می‌کنند که هر چه جهان پر از ظلم شود، زمینه ظهور فراهم می‌شود؛ در حالی که سخت در اشتباهند و ما با امر به معروف و نهی از منکر مانع مفاسد شویم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در قرآن کریم بسیار تأکید شده است که باید بندگان صالح را تربیت کرد تا این افراد از یاران حضرت صاحب الامر(عج) باشند و زمینه ظهور بیشتر فراهم گردد.
وی مخالفان مهدویت را دشمنان داخلی و خارجی دانست و افزود: گروه مخالفان مهدویت که جزء دشمنان خارجی شناخته می‌شوند، بر این باورند که حضرت مهدی(عج) در شیعیان امید پرور است و آن‌ها را به آینده ای روشن، امیدوار می‌کند و باید با شبهه افکنی، این عقیده را از آن‌ها گرفت تا بتوانیم بر آن‌ها مسلط شویم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: عده‌ای در داخل به دنبال این هستند که پایه‌های عظیم جهانی مهدویت را با ادعاهای کاذب خود سست و بی‌اساس کنند و همچنین مدعی ارتباط با امام زمان‌(عج) و نماینده خاص ایشان را دارند و عملاً اعتقادات مهدویت را زیر سؤال می‌برند.
وی در ادامه تصریح کرد: مدعیان کاذب مهدویت در کشور شناسایی و به وسیله مسؤولان در ریشه خاموش شوند؛ زیرا اگر این افراد در کشور بال و پر بگیرند،‌ نمی‌توان به راحتی مانع فعالیت آن‌ها شد.
این مرجع تقلید با اشاره به برخی خرافات در میان مردم افزود: باید روایات و احادیث ضعیف در برخی کتاب ها پالایش شوند تا دشمنان از طریق احادیث ضعیف فرهنگ مهدویت را مورد حمله قرار ندهند و دست آن‌ها از این ادعاها خالی بماند.
وی در پایان تأکید کرد: فرهنگ مهدویت بسیار قوی و غنی است و هرگز نباید این فرهنگ غنی با برخی احادیث و روایات ضعیف مورد هجمه دشمنان قرار گیرد و نقاط آسیب پذیر را بررسی کرده و برای رفع آن تلاش شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت

برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت

برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت
دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با هدف تشریح برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بهره گیری از راهکارهای عملی در این باره، ‌صبح امروز، 23 آبان‌ماه، با تعدادی از مراجع تقلید و علما در قم دیدار کرد.
Powered by TayaCMS