دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

اعزام هزار مبلغ غیر ایرانی به پنجاه کشور جهان

No image
اعزام هزار مبلغ غیر ایرانی به پنجاه کشور جهان مدیر مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اعزام هزار طلبه غیر ایرانی برای تبلیغ معارف دینی به پنجاه کشور جهان خبر داد.
حجت الاسلام حمید محمدی، مدیر مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی و فصل تبلیغ تابستانی، حدود هزار نفر از طلاب غیر ایرانی به بیش از پنجاه کشور جهان، جهت تبلیغ معارف دینی اعزام می شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: اعزام مبلغان غیر ایرانی از دو هفته گذشته آغاز شده و تا یک هفته دیگر ادامه دارد که مبلغان به کشورهای آذربایجان، ترکیه، غنا، نیجریه، هند، پاکستان، افغانستان، اندونزی، مالزی، تایلند، چین، قزاقستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای جهان، اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام محمدی، تبیین مفاهیم دینی، ایجاد احساس تعلّق معنوی و تعمیق بینش نسبت به مکتب اهل بیت(ع) و توسعه اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) در میان ملت‌های جهان را برنامه‌های مبلغان خواند و تصریح کرد: طلاب در این مدت به تبلیغ مسائل دینی، احکام، عقاید، ترویج و تبلیغ بین مذاهب و ایجاد وحدت می پردازند.
وی داشتن حداقل مدرک سطح دو حوزه را از شرایط اعزام مبلغان به خارج از کشور دانست و بیان داشت: اعزام براساس نیازسنجی در کشورها صورت می‌گیرد که با توجه به نیاز کشورها، شرایط اعزام نیز تغییر می‌کند، همچنین در برخی کشورها باید طلاب دارای مدرک سطح سه و چهار به بالا باشند.
مدیر مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به این‌که این گونه نشست‌ها بیشتر از بیست سال است که برگزار می شود، یادآور شد: تداوم تربیت مبلغ و اعزام به صورت گسترده و تقویت غنای علمی از برنامه‌‌های آینده است.
وی در پایان افزود: ما تلاش می‌کنیم، محدوده فعالیت علمی خود را در ابعاد جغرافیایی گسترش دهیم و افزون بر غنای محتوایی، گستره بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت

برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت

برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت
دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با هدف تشریح برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بهره گیری از راهکارهای عملی در این باره، ‌صبح امروز، 23 آبان‌ماه، با تعدادی از مراجع تقلید و علما در قم دیدار کرد.
Powered by TayaCMS