دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

نماینده ولی فقیه در مازندران؛ بانوان طلبه نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارند

No image
نماینده ولی فقیه در مازندران؛ بانوان طلبه نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی دارند نماینده ولی فقیه در استان مازندران نقش بانوان طلبه را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: ترویج فرهنگ دین مبین اسلام در میان زنان، از نقش‌های اساسی و مؤثر خواهران طلبه در جامعه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، پنجم تیرماه، در دیدار با بانوان نمونه استان گفت: بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، دستاوردهای خوبی را تاکنون در جامعه بر‌جای گذاشتند.
وی با اشاره به اقدام مهم و سازنده دولت نهم در ترویج احکام و ارزش‌های اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این دولت تاکنون توجه خوبی به توسعه حوزه‌های علمیه، مساجد و مکان‌های مذهبی داشته است‌.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ارزش چادر باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: اگر چادر، نماد عفاف و حجاب زنان محسوب و معرفی شود، آن‌گاه مفهوم اصلی جامعه اسلامی نمایان می شود.
آیت الله طبرسی با مهم ارزیابی کردن نقش و جایگاه زن در دین مبین اسلام ابراز داشت: متأسفانه در دنیای غرب، زنان به اسم آزادی، مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
نماینده ولی فقیه در مازندران برخی ذهینت‌ها در خصوص زن را خرافه و تحریف دانست و افزود: زن در دین مبین اسلام از منزلت وکرامت خاصی برخوردار است.
وی همچنین به برخی تفکرات نا‌صحیح در زمان جاهلیت و قبل از اسلام اشاره و تأکید کرد: پیامبر اسلام ذهنیت نا‌مناسبی که در خصوص زن در میان جامعه بود را از بین برد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که زنان جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگو و راهنمای خود قرار دهند، اظهار داشت: بخشی از فرهنگ‌سازی‌ها، وظیفه زنان است که باید با الگو پذیری از ائمه اطهار(ع) فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه ترویج کنند.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت

برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت

برای ترویج فرهنگ اهل بیت باید گام های اساسی برداشت
دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

دیدار ‌اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری با مراجع

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با هدف تشریح برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بهره گیری از راهکارهای عملی در این باره، ‌صبح امروز، 23 آبان‌ماه، با تعدادی از مراجع تقلید و علما در قم دیدار کرد.
Powered by TayaCMS