دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت

No image
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان یافت
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.
 
به گزارش خبرنگار فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان گفت: حضور مردم با علاقه و شور شوق خاص در این نمایشگاه نشان می‌دهد که این یک نمایشگاه عادی نیست.      
وی نمایشگاه قرآن کریم را یک مانور معنوی ملی در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: استقبال پرشور مردم از این نمایشگاه نشان می‌دهد که اگر بستر معنوی در کشور فراهم شود مردم با شور و شعف خاصی از آن استقبال می‌کنند  .                                                                         
رئیس مجلس شورای اسلامی به تولیدات آثار معنوی و اسلامی از جمله در زمینه حکمت و عرفان در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:وقتی ایران را در این زمینه ها با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که وزن کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است.                        
لاریجانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه اقبال به قران کریم فقط به ایران اختصاص ندارد اظهار داشت: حتی در برخی از کشورها قرآن کریم پرفروش‌ترین کتاب است البته برخی معتقدند که این امر به خاطر حوادث عالم است و برخی کنجکاو شده‌اند و به سمت قرآن می‌روند. اما باید توجه داشت که مسئله ریشه‌دارتر از این تحلیل سطحی است و علت اقبال به قرآن به خاطر متن قرآن است.                                     
وی افزود: متن کتاب مقدس قرآن از کمال برخوردار است چرا که پیامبر ما حضرت محمد (ص) پیامبر خاتم است و خاتمیت آن با کمال مصادف است.
همچنین شب گذشته نمایشگاه قرآن با حضور آیت‌الله مقتدایی عضو خبرگان رهبری و رئیس حوزه علمیه قم به کار خود پایان داد. نمایشگاه قرآن کریم امسال همچون سال‌های گذشته با ‌استقبال رو به رو شد و مورد توجه مؤمنین روزه دار قرار گرفت.
 
 
منبع: www.farsnews.ir
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS