دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

24 بهمن کنگره علامه بلاغی در قم

No image
24 بهمن کنگره علامه بلاغی در قم به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کنگره دو روزه بین ‌المللی علامه بلاغی را فردا و پس فردا، 24 و 25 بهمن ماه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان، جهان اسلام در قم برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این باره گفت: این کنگره عصر روز 24 بهمن با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری، آغاز خواهد شد.
وی با بیان این‌که علامه بلاغی از شخصیت‌های نادر جهان تشیع و اسلام است، افزود: علم وافر، خلوص نیت، دلسوزی و همت بلند علامه بلاغی از وی شخصیتی نادر در ادب و ادبیات ساخته بود که نگاه زمان شناسانه، جدیت و پرکاری را می‌توان به خوبی در آثارش مشاهده کرد.
حجت‌الاسلام مبلغی همچنین با اشاره به این‌که آثار علامه بلاغی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده است، از انتشار این آثار از سوی کنگره خبر داد و اظهار داشت: همه آثار دست نویس و منتشر شده علامه بلاغی با عنوان موسوعه گرد‌آوری شده و در روز کنگره ارائه خواهد شد.
محمد جواد صاحبی، دبیر علمی کنگره علامه بلاغی، از ارسال هشتاد اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: نیمی از آثار رسیده به زبان عربی است که از حوزه علمیه نجف ارسال شده و این نخستین تعامل علمی میان حوزه علمیه قم و نجف به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: موسوعه علامه بلاغی در نه جلد منتشر شده که جلد نخست آن شرح حال علامه و هشت جلد دیگر شامل آثار علمی این شخصیت بزرگ است.
منبع خبر:
خبرگزارى فارس

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS