دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب معجم مفهرس الفاظ قرآن پس از بازنویسی منتشر شد

No image
کتاب معجم مفهرس الفاظ قرآن پس از بازنویسی منتشر شد کتاب "معجم مفهرس الفاظ قرآن کریم" نوشته "محمد فواد عبدالباقی" پس از بازنویسی از سوی دفتر پژوهش و نشر سهروردی چاپ و منتشر شد.
محمد باقر صدری" با استفاده و اقتباس از " المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الکریم" اثر محمد فواد عبدالباقی نسخه دیگری از کتاب را به شکل جدید و الفبایی ارایه کرده است.
به گزارش ایرنا، افزودن متن قرآن به خط عثمان طه با همان صفحه گذاری در معجم از جمله ویژگی ها و امتیازات این اثر بازنویسی شده است.
از دیگر خصوصیات این اثر بازنویسی شده آن است که مولف ضمن هدایت خواننده به شماره سوره و آیه و یا مکی و مدنی بودن آن، نشانی صفحه آیه را نیز بیان کرده است.
در این معجم بر خلاف معجم های پیشین، یافتن کلمات بر اساس شیوه الفبایی است و از شیوه ریشه ای لغات که در معجم المفهرس عبدالباقی معمول است پرهیز شده است.
مولف همچنین با آوردن بخشی از آیه که معنا را برساند و نیز اعراب گذاری آیات و رنگی کردن واژه مورد نظر و درشت نویسی آن تلاش کرده تا کاستی های قبلی را جبران کند.
کتاب معجم مفهرس الفاظ قرآن در شمارگان دو هزار و 550 نسخه و با قیمت 185هزار ریال از سوی دفتر پژوهش و نشر سهروردی چاپ و منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری ایرنا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بسته فرهنگی امام مهدی تولید شد

بسته فرهنگی امام مهدی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این بسته فرهنگی شامل 5 پوستر تزئینی با طرح هایی از اشعاری درباره حضرت مهدی (عج) از قیصر امین پور، دعای فرج و دعای نیمه شعبان است.
ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

ترجمه «خلاصه تعالیم اسلام» نوشته علامه طباطبایی به ایتالیایی

خبرگزاری فارس: کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» اثر علامه محمدحسین طباطبائی به تازگی توسط انتشارات بین‌ا‌‌لمللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر شد.
ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

ارائه 94 مقاله از دانشگاه تبریز در 23 کشور جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: طی 9 ماهه نخست امسال 94 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز با حضور در مجامع علمی 23 کشور اروپایی و آسیایی آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی خود را ارائه کردند.
حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

حضور بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام زارعی، مدیر اداره امور پژوهشی طلاب حوزه علمیه قم و دبیر جشنواره علامه حلی در نشستی با مدیران اداره ساماندهی تحقیقات حوزه علمیه خواهران گفت
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
No image

اسرار غیبت امام زمان

Powered by TayaCMS