دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

بهائیان: اگر اسرائیل نبود، ما هم نبودیم

No image
بهائیان: اگر اسرائیل نبود، ما هم نبودیم بهائیان: اگر اسرائیل نبود، ما هم نبودیم
در بهاییت سال به 19 ماه و هر ماه به 19 روز تقسیم شده است و روزهای اضافی آنها در نزدیکی 21 مارس (همان نوروز ایرانیان) زمان آغاز سال جدید به هدیه دادن می‌گذرد. بهاییان دارای 9 روز مقدس و یک ماه روزه‌داری هستند.
عقاید و رسوم فرقه خرافی بهاییت در کنار خرج پول‌های گزاف توسط اعضای این فرقه، آن را به یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های قرن تبدیل کرده است، به گونه‌ای که آنان قبر «سیدعلی محمد باب» در حیفای اسرائیل را یکی از عجایب هشتگانه جهان می‌دانند.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از تابناک، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در حیفای اسرائیل در گزارشی رپرتاژگونه از بهاییت، مدعی شده این فرقه که در کل جهان به ادعای او، پنج میلیون پیرو دارد، پس از زرتشتی، بیشترین رشد گروندگان را دارد! و نوشته: یک تپه مقدس در اسرائیل، قلب رو به رشدترین مذهب جهان است که مروج اتحاد جهانی و صلح در جهان از یکی از جنجالی‌ترین کشورهای جهان است!

بهاییت حدود 170 سال پیش در ایران با ادعای به پیامبری شخصی به نام «بهاءالله»، ‌زاده شد. این فرد همانند برخی افراد شهرت‌طلب ایران امروز، پس از ادعای ارتباط با امام زمان(عج)، نخست مدعی شد که خودش امام زمان است و اندکی بعد ادعای پیغمبری کرد، اما به دلیل اراده سیاسی انگلیسی‌های بانفوذ در ایران، مورد حمایت سیاسی حاکمیت قرار گرفت و پیروانی یافت. این حمایت سیاسی، اکنون نیز از سوی برخی قدرت‌های سیاسی جهانی انجام می‌شود و مثلا باعث شده است متون این فرقه به هشتصد زبان دنیا منتشر شود.
در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: مقبره باب در حیفای اسرائیل به عنوان کسی که مأموریتش آماده کردن انسان برای آمدن بهاء الله بود، با طراحی های زیبا توسط شمار زیادی به عنوان هشتمین مکان در میان عجایب دنیا شناخته می‌شود.
«بهوجراج پارمار» هندی، متخصص IT در مرکز بهاییان می‌گوید: «والدین من نگران اخبار تلویزیون درباره بمب بودند، اما به باور خودم، به مقدس‌ترین نقطه دنیا می‌رفتم‌». 2.5 ساعت بازجویی نیروهای امنیتی اسرائیل هم پس از ورود وی او را پشیمان نکرد.
پارمار حتی اسرائیل را یک الگو برای میراث مشترک بهاییت می‌داند و می‌گوید: «من اسرائیل را دوست دارم، به این دلیل که بسیار متحد هستند. اگر یهودیان متحد نبودند، اسرائیلی هم نبود. ما از اسرائیلی‌ها متشکریم. اگر آنها نبودند، ما هم نبودیم».
بهاییان معتقدند که مذهب آنان بهترین مذهب برای دنیای مدرن کنونی است. آنان معتقد به برابری جنسیتی آموزش جهانی، آزادی مذهبی و حذف پیش‌داوری‌ها، ثروت بیش از حد و فقر هستند.

ارتش هشتاد نفره‌ای از باغبانان، کارهای ساختمان 21 طبقه «مونت کارمل» در کنار دریای مدیترانه را به عهده دارند. ساخت این باغ ده سال طول کشیده است. این افراد کار خود را مأموریتی برای تغییر دنیا می‌دانند و می‌گویند: خواهان یک نظام جهانی با نهادهایی جهانی هستند تا بر آزادی نهضت‌ها، خلع سلاح و یک ارتش جهانی برای تضمین صلح نظارت کند.
«کنت چادویک» 24 ساله از میشیگان، یک هفته پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه به عنوان یک داوطلب به حیفا می‌رود. وی می‌گوید: «برای نخستین بار در زندگی خود، مفهوم اعتقاد و عشق را درک کردم. من احساس کردم که با خدا رابطه پیدا کرده‌ام. این یک تجربه مذهبی بود که به طور کامل زندگی من را متحول کرد. من احساس تولد دوباره داشتم».
وی عضو سازمان عدالت جهانی به عنوان یک سازمان جهانی که همه اعضای آن مرد هستند، بوده و هنگام سخن گفتن، دستانش می‌لرزد.
اما اسرائیل که به عنوان یک رژیم یهودی حدود شصت سال پیش تشکیل شد، با هرگونه مأموریت تبلیغاتی و مذهبی مخالف است و مقرر داشته افرادی که دینشان را تغییر بدهند، باید از این کشور خارج شوند. سخنگویان بهاییان در اسرائیل می‌گوید: من کسی را به عنوان اسرائیلی بهایی نمی شناسم.
«یونا یاهاف»، شهردار حیفا، می‌گوید: روابط بهاییان و اسرائیل برای هر دو طرف خوب است. بهاییان متعهد شده‌اند که برای گرویدن به دینشان به اسرائیلی‌ها کاری نداشته باشند، اما با پررونق کردن اقتصاد منطقه‌ای، یک جاذبه توریستی ایجاد کنند.
بهاییان بر خلاف مسیحیان و مسلمانان و یهودیان به شدت از سیاست فاصله می‌گیرند و هیچ کدام از مؤسسات آنها، کمکی نه به اسرائیل و نه به فلسطینی‌ها نمی‌کند.
سال 2007، سال 167 در بهاییت است. به مانند دیگر عقاید عجیب بهاییان، در بهاییت سال به 19 ماه و هر ماه به 19 روز تقسیم شده است و روزهای اضافی آنها در نزدیکی 21 مارس (همان نوروز ایرانیان) زمان آغاز سال جدید به هدیه دادن می‌گذرد. بهاییان دارای 9 روز مقدس و یک ماه روزه‌داری هستند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
No image

فلسطین؛ 60 سال پس از نکبت

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز شنبه هفدهم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با بیست و پنجم شعبان المعظم سال 1428 هجری قمری و برابر است با هشتم سپتامبر 2007 میلادی.
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
جمعه سرخ، 17 شهریور 1357

جمعه سرخ، 17 شهریور 1357

در اولین ساعات جمعه ١٧ شهریور سال ١٣٥٧,ارتشبد اویسی از رادیوی تهران و حومه اعلام حکومت نظامی کرد........
Powered by TayaCMS