دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

درخواست وزیر دادگستری جهت تأسیس دانشگاه جامع حقوقی و فقهی

No image
درخواست وزیر دادگستری جهت تأسیس دانشگاه جامع حقوقی و فقهی غلامحسین الهام تاکید کرد: مسلمانان تلاش کنند تا در تدوین مقرارت جدید بین المللی فعال شده در گام نخست برای یک حرکت منسجم پیشنهاد می کنم که دانشگاه بزرگ و جامع حقوقی فقهی اسلامی تاسیس گردد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامحسین الهام بعدازظهر امروز در اجلاس سران قضایی کشورهای اسلامی گفت: امروز بشر با رجعت به فطرت خداجوی خود تشنه عدالت است و این تشنگی جز از چشم همیشه جوشان وحی و آموزه های انبیاء الهی سیراب نمی شود.
وی تصریح کرد: انبیاء الهی مبعوث شدند تا با کتاب و میزان حکومت به عدل را برای بشریت به ارمغان آوردند.
وزیر دادگستری افزود: تامین امنیت فراگیر، و تقویت قدرت حکومت ها به عنوان حافظان نظم عمومی جز با پاسخ مناسب به این نیاز حقیقی میسر نخواهد شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه بزرگ و جامعه حقوقی فقهی اسلامی در یکی از کشورهای اسلامی تاسیس گردد و آموزش و تحقیقات حقوقی میان نظام های غربی و اسلامی و آموزش و تحقیقات مقارن میان مذاهب اسلامی ، زمینه های تربیت قضات اسلامی ، تدوین قوانین و نظامات حقوقی مشابه و همکاری های قضایی و حقوقی منطقه ای و بین المللی فراهم سازد.
وزیر دادگستری افزود: این دانشگاه تحت نظر سازمان کنفرانس اسلامی و با استفاده از ظرفیت های علمی کشورهای اسلامی و در خدمت جهان اسلام تاسیس و استقرار یابد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
No image

فلسطین؛ 60 سال پس از نکبت

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز شنبه هفدهم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با بیست و پنجم شعبان المعظم سال 1428 هجری قمری و برابر است با هشتم سپتامبر 2007 میلادی.
جمعه سرخ، 17 شهریور 1357

جمعه سرخ، 17 شهریور 1357

در اولین ساعات جمعه ١٧ شهریور سال ١٣٥٧,ارتشبد اویسی از رادیوی تهران و حومه اعلام حکومت نظامی کرد........
Powered by TayaCMS