دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شهادت محمد الدوره؛ بمب خبری در افکار عمومی جهان

No image
شهادت محمد الدوره؛ بمب خبری در افکار عمومی جهان امروز نهم مهر مصادف با 19 رمضان روز شهادت مظلومانه محمد الدوره کودک فلسطینی است که در آغوش پدر ناجوانمردانه از سوی مزدوران اسرائیلی به ضرب گلوله کشته شد، اما این نه اولین کودک مظلوم بوده و نه آخرین خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، کودکان فلسطینی امروزه یکی از گروههایی در جهان هستند که به طرز بی رحمانه ای قوانین اشغال بر آنها اعمال نمی شود. آنها از سوی هیچ قانونی که معمولاً در سرزمین های تحت اشغال باید اعمال شود، حمایت نمی شوند.
شهادت بی رحمانه محمد الدوره کودک فلسطینی که بمب رسانه های در افکار بیدار جهانیان ایجاد کرد، تنها یک مورد از هزاران موردی بود که در طول بیش از نیم قرن اشغال فلسطین به تصویر کشیده شده است.
کودکان فلسطین از سوی جوخه های ترور اشغالگران صهیونیست هدف قرار می گیرند. اشغالگران با به کارگیری گازهای سمی در حملات خود بارها باعث سقط جنین شده اند که این اقدام با تمام معیارها و قوانین بین المللی مغایر است.
جوخه های ترورصهیونیستها دانش آموزان مدارس را نیزهدف می گیرند و نظامیان دشمن و شهرک نشینان تروریست از ابتدای انتفاضه الاقصی تاکنون صدها کودک و بچه شیرخواره وجنین را به شهادت رسانده اند. درقانون ترورصهیونیستها برای کوچکی سن این کودکان که قوانین و عرف بین الملل بر حمایت آنها تأکید می کند، هیچ ارزشی ثبت نشده است.
نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی دائماً این کودکان را در مدارس و زمین های بازی و حتی در اتاقهای خواب بدون هیچ رحم و شفقتی به طور مستمر هدف قرار می دهند که تاریخ بر جنایت های وحشیانه اشغالگران در حق کودکان در اردوگاهها، روستاها و شهرهای کرانه باختری و نوارغزه گواهی می دهد. کودکان با گلوله های تفنگ، تانک وموشک های صهیونیستها ترور می شوند و هزاران نفر از آنها مجروح یا بازداشت می گردند.
تعداد زیادی ازاین کودکان برای همیشه معلول می شوند که این امر آینده آنها را تیره وتار می کند. هرمادر فلسطینی وقتی کودکان خود را به مدرسه می فرستد، خوب می داند که آنها با وجود تانک های رژیم صهیونیستی و خودروهای نظامی و بولدوزرها با چه خطرات بزرگی مواجه خواهند شد. علاوه بر کودکانی که شهید و مجروح می شوند کودکانی هستند که معلول شده اند که آمار دقیقی از تعداد آنها وجود ندارد و آنها فرصتی نیز پیدا نمی کنند که به خوبی درمان شوند.
بسیاری از کودکانی که در اردوگاه جنین، محله الدرج غزه و محله القصبه نابلس شاهد قتل و ویرانی بوده اند به بیماریهای روانی دچار شده اند. حتی کودکانی که مدام مناظر وحشت انگیز و ترسناک و ویرانی مدارس و خسارات وارده به آن را در کانال های تلویزیون مشاهده می کنند، به چنین بیماریهایی دچار می شوند.
در حال حاضر بیش از 8 گروه تروریست صهیونیست به شکل مخفیانه در کرانه باختری به فعالیت های جنایت بار خود ادامه می دهند و برای اینکه تعداد زیادی از فلسطینیان را به قتل برسانند، شهروندان فلسطینی به ویژه دانش آموازن مدارس را هدف قرار می دهند. اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که آنها همه روزه به عملیات های وحشیانه خود در حق کودکان، دانشجویان و دانش آموزان مدارس ادامه می دهند.
با این همه جنایت وفجایع بی شمارجای این سوال در افکارعمومی پیش می آید که آیا رهبران جنایتکار رژیم صهیونیستی در طول حیات خود در مسیر قتل و ترور، فریادهای کودکانی را که شکنجه می شوند، شنیده اند و آیا تاکنون احساسات کودکانی را که حقوق اولیه آنها بیش از شش دهه آز آنها سلب شده و می خواهند به زندگی ادامه دهند، را احساس کرده اند.
برای پاسخ به این نکته بنیادین ذکریک مورد ضروری است و آن اینکه برای درک احساسات وعواطف پرورش یافتگان مکتب صهیونیسم تنها کافی است تا متن کتابهای تربیتی "اسرائیل" که به خشونت و قتل تشویق می کندو پر از کینه و دشمنی است، در این رابطه مورد توجه وتامل قرارگیرد .
"جاناتان ساکس" خاخام بزرگ انگلیس صراحتاً سیاست "اسرائیل" در قبال ملت فلسطین و کودکان آنها را محکوم کرده و در این باره گفته است :"وضعیت بسیار اسفبار است، زیرا این وضعیت با ارزشهای دین یهود سنخیت ندارد و با تعالیم حقیقی دین یهود مغایر است.
وی مراتب انزجار خود را از عکسی که سربازان صهیونیست را نشان می داد که در کنار پیکر یکی از شهروندان فلسطینی می خندیدند، ابراز کرده و گفت که آنچه هم اکنون رخ می دهد آرامش مرا به عنوان یک یهودی سلب و مرا به شدت نگران کرده است".
این ابراز انزجار درحالی است که صحنه های تکان دهنده قتل ، جنایت ، ترور وسرکوب بیش از شش دهه در سرلوح کار سران رژیم صهیونیستی است وآنها با درنده خویی تمام به تداوم جنیات خود ادامه می دهند ودر این مسیر جز سلاح مقاومت همچنان که در انتفاضه مردم فلسطین بخوبی تجلی یافت، جلودار این جنایتکاران نیست.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
No image

فلسطین؛ 60 سال پس از نکبت

پر بازدیدترین ها

امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز دوشنبه بیست و ششم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با پنجم رمضان سال 1428 هجری قمری و برابر است با هفدهم سپتامبر 2007 میلادی.
امروز در تاریخ

امروز در تاریخ

امروز شنبه هفدهم شهریور ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با بیست و پنجم شعبان المعظم سال 1428 هجری قمری و برابر است با هشتم سپتامبر 2007 میلادی.
جمعه سرخ، 17 شهریور 1357

جمعه سرخ، 17 شهریور 1357

در اولین ساعات جمعه ١٧ شهریور سال ١٣٥٧,ارتشبد اویسی از رادیوی تهران و حومه اعلام حکومت نظامی کرد........
پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

پایان همایش بین‌المللی گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت در طرابلس

همایش بین‌‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت که از روز پنجشنبه 13 دی ماه درطرابلس پایتخت لیبی آغاز شده‌بود، شب به کار خود پایان‌داد.
Powered by TayaCMS