دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

چند خبر از نمایشگاه الکامپ

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ، یازده همایش علمی - تخصصی با موضوعات و مباحث مختلف IT در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
چند خبر از نمایشگاه الکامپ
چند خبر از نمایشگاه الکامپ

چند خبر از نمایشگاه الکامپ

یازده همایش علمی - تخصصی در روزهای برگزاریالکامپ برگزار می‌شود.

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ، یازده همایش علمی - تخصصی با موضوعات و مباحث مختلف IT در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در اولین روز نمایشگاه الکامپ همایش‌های مختلفی درباره‌ی شبکه‌ی محلی اینترنت با سخنرانی احمد بزرگیان - عضو کمیسیون مخابرات مجلس - بررسی پیشرفت تجارت الکترونیک در کشور با سخنرانی دکتر مسعود موحدی - معاون برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی -، بررسی مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی IT کشور با سخنرانی مهندس اصغری - رئیس مرکز رشد فن‌آوری اطلاعات - رویش برگزار می‌شود.

همچنین در روز دوم همایش‌های تخصصی بررسی مشکلات پیش روی صادرات صنعت IT با سخنرانی مهندس عبدالمجید ریاضی - معاون فن‌آوری اطلاعات وزارت ارتباطات - بررسی نظام CERT در کشور با سخنرانی دکتر فتانه تقی‌یاره - استاد دانشگاه تهران -، نظام جامع مهندسی فن‌آوری اطلاعات با سخنرانی دکتر محمدرضا حائری یزدی - مدیر عامل مگفا - برگزار می‌شود.

در روز سوم نیز همایش‌های بررسی ابعاد مختلف تشکیل سازمان نظام مهندسی فن‌آوری اطلاعات با سخنرانی دکتر علی ناصری - مدیر کل دفتر امور زیربنایی وزارت ارتباطات -، دولت الکترونیک با سخنرانی دکتر هاشمی تشکری - استاد دانشگاه امیرکبیر-، بررسی روش‌های مختلف قفل‌گذاری نرم‌افزار با سخنرانی دکتر محمدرضا ربیعی - استاد دانشگاه شریف - برگزار می‌شود.

در ادامه این نمایشگاه و در روز پایانی نیز دو همایش بررسی شبکه‌ی علمی کشور با سخنرانی دکتر محمود کمره‌ای - معاون آموزشی دانشگاه تهران -، بررسی روند تولید محتوای اسلامی در فضای سایبر با سخنرانی مهندس صابر فرزام - معاون شهر الکترونیکی قرآنی - همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه الکامپ با تلکام سال آینده ادغام می‌شود

رییس مجمع ناشران الکترونیک ایران گفت: سال آینده نمایشگاه الکامپ با تلکام ادغام می‌شود.

"محمدامین شهرستانی" در مصاحبه مطبوعاتی مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات درخصوص نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی) افزود: نمایشگاه الکامپ و تلکام (صنایع مخابرات، ارتباطات و تکنولوژی اطلاع‌رسانی) امسال همزمان برگزار می‌شود اما ادغام نمی‌شود.

وی در خصوص سایر ادغام‌ها در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: این حوزه به قدری وسیع است که برخی از ادغام‌ها در این حوزه نباید انجام شود اما باید از حرکت‌های موازی ممانعت شود.

شهرستانی در خصوص اینکه آیا باید ‪ C‬را از ‪ ICT‬جدا کرد، گفت: اگر در کشورهای دیگر تنها کلمه آی‌تی مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل این است که زیرساخت آنها کامل است و آنها ‪ Communication) C‬یا ارتباطات) را زیرساخت محسوب می‌کنند به همین دلیل تنها آی‌تی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز از نظر زیرساخت در کشور مشکل داریم، بیان داشت: بهتر است همچنان ‪ ICT‬باقی بماند تا به زیرساخت مناسب دست یابیم.

رونمایی از پیامک فارسی در تلکام

نرم‌افزار سیستم ارسال پیام کوتاه فارسی با هدف ایجاد استاندارد خاص برای گوشی‌ها و تبدیل حجم پیامک فارسی به 160 بایت از سوی شرکت ارتباطات سیار آماده شده است.

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، ‌با اشاره به راه‌اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه فارسی می‌گوید: این نرم‌افزار مراحل تست خود را پشت سر گذاشته و در تلاشیم تا آن را در نمایشگاه بین‌المللی تلکام که از 6 آبان‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، آماده کنیم و ارائه دهیم. وی با بیان این‌که با این نرم‌افزار ارسال پیام کوتاه به زبان فارسی با حجم 160 کاراکتر امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: در این نرم‌افزار استاندارد خاصی را برای گوشی‌ها ایجاد می‌کنیم و حجم پیام کوتاه انگلیسی که حجم آن 160 کاراکتر است، برای پیامک فارسی نیز 160 کاراکتر می‌شود.

    منبع: ایسنا و دنیای اقتصاد

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

تاریخ‌نگارانی كه ناسيوناليسم باستان‌گرایی را در نظام تعليم و تربيت چيره كردند
Powered by TayaCMS