دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

1200 اندیشمند منشور وحدت اسلامی را امضا کردند

No image
1200 اندیشمند منشور وحدت اسلامی را امضا کردند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تدوین منشور وحدت اسلامی با هدف گسترش و تعمیق همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان جهان، گفت: 1200 اندیشمند مسلمان از ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام این منشور را امضا کرده‌اند و پیش بینی می‌شود 2 تا 3 هزار نفر دیگر نیز آن را امضا کنند. آیت الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منشور وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی فقه اسلامی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با همکاری صاحبنظران این عرصه تنظیم شده است که به این مناسبت اجلاسی بین المللی در 15 فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در این اجلاس شخصیتهای برجسته از جهان اسلام این منشور را مورد مطالعه قرار می دهند، تصریح کرد: اما پیش از برگزاری این اجلاس 1200 اندیشمند از ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام این منشور را امضا کرده اند و در شوراهای عالی جهان اسلام نیز مطرح شد و مورد پذیرش قرار گرفت. آیت الله محمدعلی تسخیری در ادامه یادآور شد: این منشور همه زمینه های مشترک اعتقادات اخلاقی، تشریعی و حتی مسائل تاریخ و تمدن اسلام را به طور اجمال مطرح کرده و مسلمانان دو گروه شیعه و سنی را متعهد به پذیرش این منشور کرده است. وی تأکید کرد: منشور وحدت اسلامی در اجلاس مذکور تصویب خواهد شد و پس از تصویب راهکارهای علمی اجرایی آن نیز مطرح می شود تا علمای جهان اسلام و مسلمانان متعهد به اجرای آن باشند. آیت الله محمدعلی تسخیری در ادامه افزود: پیش بینی می شود که 2 تا 3 هزار اندیشمند این منشور را که دارای ابعاد اطلاع رسانی، احکامی و راهکارهای اجرایی است، امضا کنند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

ارائه 70 مقاله پاسخ به شبهات الحادی

در پروژۀ گفتمان های الحادی ....
No image

آماده سازی کتاب فرهنگ تاریخ ادوار مسیحیت

فاز اول پروژۀ مسیحیت شناسی، در قالب معرفی تفصیلی تاریخ ادوار مسیحیت مشتمل بر 50 مدخل که به بررسی تاریخی مسیحیت از قبل از میلاد مسیح تا قرن اخیر پرداخته است،
تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

تأثیر بعثت نبوی بر فرهنگ و تمدن بشری

عنصر محوری این گردهمایی وزین ارزیابی رهاورد وحی و نبوت از یک سو، بررسی یافته‌های بشری از سوی دیگر و مقدور و کیفیت تأثیر داده‌های آسمانی در داشته‌های زمینی از سوی سوم است تا در تلو این تحقیق مُضلّع نوآوری و شکوفایی تمدن انسانی که عصاره تلفیق عقل و نقل است، روشن شود.
بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

بررسی علل رواج باستان‌ستايی در ايران معاصر

تاریخ‌نگارانی كه ناسيوناليسم باستان‌گرایی را در نظام تعليم و تربيت چيره كردند
Powered by TayaCMS