دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

تالیفات شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد

No image
تالیفات شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد

تألیفات

در زمانى که در حوزه ها آشنایان به قلم اندک بودند استاد هاشمى نژاد اهمیت اسلحه اى که قرآن بنام آن قسم یاد کرده را خوب شناخت او معتقد بود این اسلحه باید در دست دلسوختگان قرار گیرد.

1 - دکتر و پیر: در سال 1337 در بیست و شش سالگى، مبارزه اش را علیه فرهنگ منحط غربى شروع کرد و اولین اثر قلمى خود را تحت عنوان «دکتر وپیر» هنر موازنه با شیوه اى نو و جذاب براى جامعه آن روز به سبک داستانى عرضه داشت. این سبک نگارش، جاذبه خاصى براى خوانندگان کتاب پدید آورد. داستان این کتاب بین چند نفر مسافر در قطار شروع مى شود که در لابلاى بحث به میان ارزشهاى اسلامى و دفاع از قوانین جاودانه اسلام مى پردازد.

2 - مشکلات مذهبى روز: بعضى موضوعات این کتاب عبارتند از: حکومت جهانى امام زمان، طول عمر آن حضرت از نظر زیست شناسى و پزشکى، مشکل پیرى، چگونه امام زمان بر جهان غلبه مى کند، انتظار فرج یعنى چه، در حکومت امام چه کسانى محکوم به مرگ مى شوند، کتاب جدید چیست.

3 - درسى که حسین به انسانها آموخت: در این کتاب نهضت مقدس امام حسین(علیه السلام) و جوانب مختلف آن بررسى شده است.

4 - پاسخ به مشکلات جوانان: این کتاب حاوى مجموعه پاسخهایى است که در موضوعات مختلف علمى و دینى در جلسات کانون بحث و اقتصاد دینى به انبوه جوانان داده است.

5 - اصول پنجگانه اعتقادى.

6 - راه سوم بین کمونیزم و سرمایه دارى: این کتاب تحت سه عنوان کلى سرمایه دارى و انتقاد به روش آن، کمونیزم و انتقادات وارده بر آن و موضع اسلام، اختلافات طبقاتى را مورد بحث قرار داده است.

7 - ضرورت تشکیلات: که در مورد ضرورت و نقش تشکیلات در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهورى اسلامى بحث شده است.

مبارزه با جهل و مادیت، قرآن و کتابهاى دیگر آسمانى، رهبران راستین، مسائل عصر ما، ولایت فقیه، زهرا مکتب مقاومت، رسالت انقلابى امام حسین، تقریرات اصول آیت الله شیخ على کاشانى، غروب آفتاب اندلس و مشکلات جنبى و چاره آن در اسلام ده عنوان دیگر از تألیفات استاد هاشمى نژاد است که از خود به یادگار گذاشته است.

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

Powered by TayaCMS