دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دیگران را ببخشید تا سالم بمانید

براى سلامت خودتان هم که شده از هم اکنون دست از لجاجت بردارید.هیچ کس نمى‌تواند بگوید بخشیدن آسان است بویژه اگر فردى عمیقا شما را آزرده کرده باشد بخشیدنش بسیارمشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان‌پذیر است و به‌طور معجزه آسایى براى سلامت روح وجسم مفید مى‌باشد...
No image
دیگران را ببخشید تا سالم بمانید
دیگران را ببخشید تا سالم بمانید براى سلامت خودتان هم که شده از هم اکنون دست از لجاجت بردارید.هیچ کس نمى‌تواند بگوید بخشیدن آسان است بویژه اگر فردى عمیقا شما را آزرده کرده باشد بخشیدنش بسیارمشکل خواهد بود. اما باید بدانیم بخشش امکان‌پذیر است و به‌طور معجزه آسایى براى سلامت روح وجسم مفید مى‌باشد. تحقیقات نشان مى‌دهد که افرادى که مى‌بخشند افسردگى ، خشم واسترس کمترى دارند وامیدشان به آینده بیشتر است بنابراین فرسودگى سیستم دفاعى بدنشان کاسته مى‌ شود. اشک‌ها ذخیره مى‌شود وفرد احساس سرزندگى بیشترى مى‌کند. براى غلبه بر خشم خود باید راه‌هاى ساده مدیریت استرس را امتحان کنید. چند نفس عمیق بکشید وبه چیزهایى که شما را خوشحال مى‌کند وبرایتان لذت بخش است فکرکنید. در این مواقع باید خونسردى خود را حفظ کنید ونباید هرگز منتظر معذرت خواهى طرف مقابلتان باشید. اکثراوقات افرادى که به شما صدمه مى‌رسانند وشما را ناراحت مى‌کنند اصلا قصد عذرخواهى ندارند. حتى ممکن است از روى قصدونیت بخواهند شما را ناراحت کنند یا اینکه دیدشان نسبت به مسائل با شما یکسان نیست .بنابراین اگر شما بخواهید منتظر شنیدن معذرت خواهى آ‌نها باشید ممکن است مجبور شوید دوران انتظار طولانى و وحشتناکى راپشت سر بگذارید. این موضوع را در ذهن خود نگه دارید که بخشش الزاما به معناى آشتى با فردى که شما را ناراحت کرد ویا چشم پوشى از اشتباه او نیست. کنترل خود را به دست بخش انتقام گیرنده ذهن خود ندهید به جاى اینکه روى احساسات جریحه‌دار شده خود تمرکز کنید یاد بگیرید که به عشق ،زیبایى و محبت‌هاى اطراف خود توجه کنید همیشه سعى کنید نیمه پرلیوان را بنگرید که خداوند متعال چه نعمت‌هاى بیکرانى را به شما داده است. سعى کنید گاهى از زاویه دید دیگران به مسائل نگاه کنید اگر گاهى اوقات با فرد مورد نظر همدردى کنید ممکن است متوجه شوید که او این کار را از روى نادانی،ترس و یا حتى عشق انجام داده است. فواید بخشش را در یابید مطالعات نشان مى‌دهد افرادى که قدرت بخشش دیگران را دارند پرانرژى‌تر هستند. علاوه بر این اشتهاى بهترو الگوهاى خوب بهترى دارند. فراموش نکنید که گاهى خودرا نیز باید مورد عفو وبخشش قرار دهیدچرا که بعضا خود نیز نفس موجودى خود را مورد آزار واذیت قرار مى‌دهید . براى برخى از افراد بخشیدن خودشان بزرگترین جدال وچالش است. اما فراموش نکنید که اگر قادر به بخشش خود نباشید اعتماد به نفس خود را نیز از دست خواهیدداد.
روزنامه اطلاعات

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

پر بازدیدترین ها

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
Powered by TayaCMS