دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

خدمتگزار مردم

No image
خدمتگزار مردم

آیت الله لارى که خود چون اقشار فرو دست جامعه لباس مى پوشید و چون آنان غذا مى خورد، همواره دوست داشت که سطح زندگى فقرا و تهیدستان جامعه به سطح زندگى اقشار متوسط و حتى بالاتر از آن ارتقا یابد و آنان نیز از نعمت هاى الهى که نصیب ثروتمندان شده است، بهره جویند. فرزند محترم آیت الله سیّد على اصغر لارى در این باره گفتند:

«یکى از بزرگانى که در نزد پدرم خدمتگزار مردم و به نوعى مباشر مرحوم پدرم در این امر بودند، برایم نقل مى کردند که روزى یکى از فقرا براى تأمین هزینه زندگى خود و خانواده اش به نزد مرحوم پدرتان آمده بودند و معظم له هم ایشان را نزد من فرستادند با شناخت قبلى که از این فرد در چگونگى خرج کردن پول براى غذا داشتم، از دادن پول به این سائل امتناع کردم. پدر بزرگوارتان مرا خواست و علت عدم پرداخت پول به او را جویا شدند و من هم علت آن را مصرف پول براى خوردن کباب از سوى این فقیر اعلام کردم تا معظم له این پاسخ را از من شنیدند، به شدّت عصبانى شدند و با این لحن که کباب را باید فقط پول دارها و گردن کلفت ها بخورند و فقرا باید از آن محروم باشند... ، چنان برخورد تندى کردند که موجب ناراحتى و قهر من شدند... .

در خانه بودم، صبح بین الطلوعین درب خانه ما به صدا درآمد پدر بزرگوارتان را دیدم که پشت درب ایستاده است مرا در بغل گرفت و از برخورد تند و عصبانیت روز گذشته اش عذر خواهى کرد و مرا مورد لطف قرار داد».[12]

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

پر بازدیدترین ها

No image

پدر امت

No image

مودّت و سخاوت

No image

حلم و بردبارى

Powered by TayaCMS