دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

سیاست الهى

No image
سیاست الهى

سیاست الهى

آیت الله اراکى به عبادت خیلى اهمیت مى داد. قبل از اذان صبح بیدار مى شد، هر روز یک جزء قرآن مى خواند در ماه رمضان روزانه سه جزء قرآن مى خواند. در نافله هاى شبهاى جمعه، در قنوت، دعاى کمیل مى خواند.

وقتى به ایشان پیشنهاد کردند که نماز جماعت را به خاطر افراد کهنسال و مریض، زیاد طول ندهید. فرمودند : از من پیرتر و ضعیف تر، در نماز کسى هست ؟!

استاد محمود شاهرخى، از شاعران شهیر انقلاب در باره دیدارش با آیت الله اراکى مى گوید:

«در خلال شبهاى شعر فیضیه به محضر حضرت آیت الله العظمى اراکى دامت برکاته مشرف شدیم چه دیدارى! سخت بهجت خیز و عبرت انگیز! دیدار مردى بزرگ که آثار گذشت زمان بر سیماى مبارکش پدیدار بود و انوار معرفت از پیشانى روشنش ساطع. او مظهر و جلاى روحانیت سخت کوش شیعه مى باشد. در اتاقى محقر و ساده تر از ساده، آن بزرگ را دیدار کردیم که با ضعف مفرط مزاج، لباس رسمى پوشیده و بر روى چهار پایه اى استقرار یافته بود.

پس از به جاى آوردن معارفه، آن بزرگ سخنانى مبسوط و ممتّع و مواعظى رسا وبلیغ ایراد کرد که همگان را سخت متأثر ساخت، که از غایت شور و تأثیر بیانات ایشان اکثر حاضران اشک از دیدگان جارى ساختند. مکرر به ابیاتى از عارفان صاحبدل، از جمله شیخ شیراز و شیخ شبسترى و شیخ بهایى استشهاد و استناد مى فرمود و خود مى گریست ...»([10])

منبع:فرهیختگان تمدن شیعه

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

عالمان مرتبط

جدیدترین ها در این موضوع

No image

مناجات با خدا

No image

شـرط شـرکت در درس

No image

عبادت و زهد

No image

بیمار عشق

No image

تقید به نماز شب

پر بازدیدترین ها

Powered by TayaCMS