مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
خانه
درباره ما
تماس با ما
جستجو
بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی
جستجو
موضوعات
منو
اطلاع رسانی های علمی
معرفی کتاب
تاریخ
تبلیغ
تعلیم و تربیت
حدیث
دین
سیاسی
قرآن
مدیریت
فلسفه
اهل بیت
مهدویت
آداب و احکام اصناف
عمومی
فقه
اخلاق
مجموعه پرسش ها و پاسخ های دانش آموزی
مطالب نقد شده
نقد فیلم و سینما
نقد فیلم
معارف فیلم
تاریخ سینمای ایران
سینمای ایران
سینمای جهان
اندیشه
تلویزیون
مصاحبه ها
علمی
مذهبی
زندگی نامه
سیاسی
اجتماعی
اخلاقی
نشست ها وهمایش ها
معرفی نرم افزار
معرفی نشریات
معرفی مراکز پژوهشی
زندگی نامه
یادداشتها
بانک پژوهشگران وفرهیختگان
زندگی نامه فرهیختگان
معرفی پژوهشگران
اخبار
فرهنگی
حوزه و دانشگاه
اعتقادی
سیاسی
اجتماعی
جامعه
اخبار عمومی
خبرگزاری ها
معرفی سایت ها
پایگاه های علمی
پایگاه های مذهبی
پایگاههای عقائد
پایگاههای فرهنگی
پایگاههای جامع موضوعات
پایگاههای اندیشمندان اسلامی
پایگاه های پاسخ گویی به سوالات
پایگاه های پاسخ گویی به احکام شرعی
پایگاه های تاریخی
پایگاه های آموزشی
اطلاعیه
بانک محتوای تبلیغ
محتوای تبلیغی
سیره اهل بیت علیهم السلام
تربیت در قرآن
شرح جامع نهج البلاغه
مشاوره اسلامی
خانواده
پاسخ به شبهات
اخلاق
حکایات
منبرهای شما
معارف نهج البلاغه
نهج البلاغه
اخلاق وتربیت اسلامی
اخلاق اسلامی
تربیت اسلامی
معارف اسلامی
حلال و حرام
قرآن شناسی
مباحث تفسیری
معرفت در اسلام
ویژگی ایمان ومؤمن
مصادیقی از سبک زندگی اسلامی
علل وعوامل ترس از مرگ
شیطان از منظرقرآن و روایات
دین وجامعه دینی
دنیاو آخرت
تعاون و بررسی مسأله اعانه
توبه و امید به مغفرت
اهتمام به عمر انسان در اسلام
خداشناسی
امامت و ولایت
خطبه فدکیه و فضایل حضرت زهرا (س)
ویژگی های انتظارو عصر ظهور
زیارت و توسل
شرح خطبه قاصعه
فضایل پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)
سیره معصومین (ع)
محبت اهل بیت (ع)
مقامات اهل بیت (ع)
ویژگی ولایت اهل بیت (ع)
راه توشه عاشورائیان
روضه ها
ذکر مصیبت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم
ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها
ذکر مصیبت امیرالمومنین علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن مجتبی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام
ذکر مصیبت امام سجاد علیه السلام
ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام
ذکر مصیبت امام صادق علیه السلام
ذکر مصیبت امام موسی علیه السلام
ذکر مصیبت امام رضا علیه السلام
ذکر مصیبت امام جواد علیه السلام
ذکر مصیبت امام هادی علیه السلام
ذکر مصیبت امام حسن عسکری علیه السلام
ذکر مصیبت متفرقه
آموزش تبلیغ
آموزش فن خطابه
آموزش کلاسداری
روش بیان احکام
سیره تبلیغی علماء وارسته
سیره تبلیغی معصومین
کاربرد جامعه شناسی در تبلیغ
مقالات اخلاق و آداب در تبلیغ
مهارت های آموزش معارف اسلامی
روش تحقیق و منبع شناسی
ویژه نامه ها
ویژهنامه دهه آخر صفر
ویژهنامه محرم
ویژه نامه ماه رجب
رمضان؛ماه نیایش ودعا
اطلاعیه
احادیث موضوعی
عبرهای نجات بخش
سعادت در زیادها
شقاوت در زیادها
سخنرانی ها
سخنران ها
سخنرانی موضوعی
بانک مقالات
نوع مقاله
پژوهشی
نشریات
پاسخ به سوالات
احکام
احکام
جنبشهای معنوی نوپدید
سبک زندگی اسلامی
تربیت دینی
تاریخ
اسلام
ایران
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
تاریخ انقلاب
سیاسی
تاریخ اسلام
اسلام
ایران
تاریخ انقلاب
علوم سیاسی
اجتماعی
زن و خانواده
فرهنگی
ارتباطات
جامعه شناسی
روانشناسی
پیشوایان معصوم
حدیث
فقه
اعتقادی
اخلاق
اندیشه ها و مکاتب
رذایل
فضائل
مبانی علم اخلاق
نامه های اخلاقی
پند و اندرز
حکایات
مدیریت
مدیریت و فقه اسلامی
خلاصه کتب مدیریت
مدیریت اسلامی
آینده پژوهی
مدیریت آموزشی
مدیریت زمان
اقتصاد
فرق و مذاهب
فرق شیعی
فرق غیر شیعی
ادیان
ابراهیمی
غیر ابراهیمی
علوم قرآنی
علوم حدیث
فلسفه
محض
مضاف
فلسفه اسلامی
کلام
اسلامی
جدید
فقه و اصول
حقوق
منتخب نشریات
ارتباطات
فصل نامه تربیت تبلیغی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره اول فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره دوم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره سوم و چهارم فصل نامه تربیت تبلیغی
شماره پنج و شش فصل نامه تربیت تبلیغی
فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره 2 فصلنامه مطالعات معنوی
شماره اول فصل نامه مطالعات معنوی
شماره دوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره سوم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره چهارم و پنجم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره ششم فصل نامه مطالعات معنوی
شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی
شماره دهم فصلنامه مطالعات معنوی
فصل نامه سبک زندگی
علوم تربیتی
آئین دوست یابی
خانواده
پرسش و پاسخ
تقویم عبادی
اعمال شب
اعمال شبانهروز
ولادت
شهادت
اعمال ماه ها
اعمال روز
اعمال ماه محرم
اعمال ماه رمضان
اعمال ماه شعبان
اعمال ماه رجب
چند رسانه ای
آلبوم تصاویر
علماء
شخصیتهای برجسته
اماکن
رهبران دینی
انقلاب
جبهه و جنگ
مقاومت
مناسبتها
آرشیو فیلم
سخنرانی
مداحی
مذهبی
آرشیو صوت
مداحی
مذهبی
سخنرانی
علمی
مولودی
مرثیه
اخلاقی
ادعیه
متفرقه
قرآن
معرفی نرم افزار
احادیث
سخنوری
آیات قرآن
صبر
کمک کردن
اخلاق و رفتار
اعمال دینی
فرهنگ علوم انسانی و اسلامی
اقتصاد
اقتصاد خرد
اقتصاد کلان
اقتصاد مالی و بخش عمومی
اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی
اقتصاد توسعه
اقتصاد اسلامی
اقتصاد و ریاضی
تجارت بین الملل
مکاتب اقتصادی
پول و بانکداری
علوم تربیتی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
فلسفه تعلیم و تربیت
علوم کتابداری و اطلاع رسانی
روانشناسی تربیتی
مشاوره و راهنمایی
کودکان استثنایی
مدیریت آموزشی
برنامه ریزی درسی
پیش دبستانی و دبستان
مدیریت
مدیریت صنعتی
مدیریت تحول
فرهنگ سازمانی
مدیریت استراتژیک
نظریه های مدیریت
مدیریت منابع انسانی
مدیریت عمومی
مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت رفتارسازمانی
مدیریت فرهنگی
روانشناسی
روانشناسی عمومی
روانشناسی بالینی
روانشناسی رشد
روانشناسی شخصیت
روانشناسی فیزیولوژیک
روانشناسی یادگیری
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی اجتماعی
آسیب شناسی روانی
روان سنجی
روان شناسان نامدار
فرا روانشناسی
بهداشت روان
منطق
ارتباطات
جامعه شناسی
ادبیات فارسی
ادبا و نویسندگان
بلاغت
نظم
نثر
تاریخ
تاریخ اسلام
تاریخ ایران
فلسفه تاریخ
علوم سیاسی
مسائل ایران
اندیشههای سیاسی
روابط بینالملل
ادبیات عرب
ادیان و فرق
ادیان ابراهیمی - یهودیت
ادیان ابراهیمی - مسیحیت
ادیان غیرابراهیمی
فقه و اصول
فلسفه
فلسفه علم
فلسفه اسلامی
فلسفه غرب
فلسفه اخلاق
کلام
کلام اسلامی
کلام جدید
قرآنپژوهی
انسان شناسی
پیامبر شناسی
امام شناسی
هستی شناسی
معاد شناسی
خدا شناسی
قصص و تاریخ
اخلاق
احکام و فقه
علوم قرآنی
تاریخ تفسیر و مفسران
تاریخ قرآن
علوم حدیث
درایه حدیث
پیش زمینه حدیث
اصطلاحات حدیث
رجال
اخلاق
فضائل
رذائل
عرفان
نظری
عملی
فرق و مذاهب
خوارج (غیرشیعی)
تصوف (غیرشیعی)
اصحاب حدیث (غیرشیعی)
اشاعره (غیرشیعی)
ماتریدیه (غیرشیعی)
وهابیت (غیرشیعی)
غلات (غیرشیعی)
سایر فرق اهل سنت
معتزله (غیرشیعی)
مرجئه (غیرشیعی)
مشترک
کیسانیه (شیعی)
اثنا عشریه (شیعی)
زیدیه (شیعی)
اسماعیلیه (شیعی)
واقفیه (شیعی)
غالیان (شیعی)
بهائیت (شیعی)
اهل حق (شیعی)
نصیریه (شیعی)
سایر فرق شیعی
اصول فقه
فقه
عبادات
معاملات
ملحقات
حقوق
آیین دادرسی
جرم شناسی
حقوق بشر
مالکیت فکری
حقوق بینالملل
حقوق عمومی
حقوق جزا و جرمشناسی
حقوق خصوصی
ویترین
یادداشتها
تست
آیت الله یزدی هدف اصلی حوزه علمیه پاسداری از معارف و احکام الهی است
1 خرداد 1387, 0:0
آیت الله یزدی هدف اصلی حوزه علمیه پاسداری از معارف و احکام الهی است
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم در نشستی با حضور رییس، معاونان و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هدف اصلی حوزه علمیه را پاسداری از معارف و احکام الهی خواند.
به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه انتصاب آیتالله یزدی به دبیری شورای عالی حوزه علمیه قم، نشستی با حضور رییس، معاونان و مدیران دفتر تبلیغات اسلامی، دوشنبه، سیام اردیبهشتماه در سالن کنفرانس مرکز همایشهای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.
آیتالله یزدی در این نشست شهادت صدیقه کبری (س) را تسلیت گفت و با اشاره به خطبه پرمعنای حضرت فاطمه زهرا (س) در مدینه آن خطبه را گویای شخصیت والای صدیقه کبری (س) خواند و اظهار داشت: لازم است هر یک از ما این خطبه پرمغز را ملاحظه و مطالعه کنیم.
وی اظهار داشت: به عنوان یک طلبه قمی از روزهای اول تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی در جریان فعالیتهای آن بودم و از روزهای نخستین تا شکوفایی امروز آن اطلاع دارم.
وی در ادامه از زحمات اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تقدیر و تشکر کرد و گفت: معمولا آثار انتشاراتی دفتر تبلیغات اسلامی در اختیار اینجانب قرار میگیرد و از کتب منبع آن بسیار بهرهمند میشوم و با خدمات انتشاراتی این مجموعه ارتباط داشته و دارم.
آیتالله یزدی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با سیستم اداری منظم دارای شخصیتهای فرهیخته و ارجمندی نظیر حجتالاسلام والمسلمین ربانی است که از قبل با تواناییهای ایشان آشنا بودهام.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی وظایف حوزه علمیه و نسبت آن با فعالیتهای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: هدف اصلی حوزه نگهداری اساس معارف و احکام اسلامی از دستبرد در فراز و نشیب تاریخ انسانهاست.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: بخش اول این رسالت سنگین و پیچیدهتر است و به شاگردان و اساتید توانمند نیاز دارد و اما به بخش صیانت از احکام دین در حوزه علمیه بیشتر پرداخته شده است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم اصرار حضرت امام خمینی (ره) به فقه سنتی و جواهری را برای صیانت از احکام در مقابل اندیشههای روشنفکر مآبانه ذکر کرد و گفت: مقصود از فقه این است که روش استنباط احکام باید مضبوط باشد تا تحت تأثیر حکومتهای مختلف قرار نگیرد.
آیتالله یزدی با اشاره به نظریه حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی اظهار داشت: امام راحل (ره) میفرمود اینکه بخواهید حکومت اسلامی را به فرصت دیگری واگذار کنید اشتباه است باید حکومت اسلامی تشکیل شود زیرا بسیاری از احکام شرعی تابع وجود حکومت اسلامی است.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اکنون که حکومت در دست ماست بایستی به بسیاری از مسائل فقهی که پیش از این پرداخته نمیشد رسیدگی شود و فقه امروز باید پاسخگوی مسایل کلان حکومتی باشد.
وی پرداختن به مسایل مستحدثه را سبب توجه حوزه به مسایل گوناگون خواند و گفت: در این مجال باید مراقب بود تا دچار روشنفکریهای فراتر از اجتهاد نشد، اگر چه در طول تاریخ فتاوای شاذّ وجود داشته است اما دلیل همه آنها همان دلایل معهود و مرسوم در حوزههای علمیه بوده است.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به وظایف سنگین دفتر تبلیغات اسلامی و قدردانی از زحمات رییس، معاونان و مدیران آن گفت: شورای عالی حوزه علمیه در وضعیت فعلی هر میزان که لازم است به این نهاد فرهنگی کمک میکند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه در پایان با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق (ع) در کتاب کافی گفت: حضرت امام جعفر صادق (ع) در این حدیث عالمان را وارثان انبیاء خوانده و در ادامه فرمودهاند: عالمان باید بدانند که علم و دانش خود را از چه کسی اخذ میکنند. البته در هر زمانی کسانی از ما اهل بیت (ع) هستند که تحریف را اصلاح میکنند.
وی افزود: کم نیستند کسانی که در مسؤولیتهای بالا مورد عنایت حضرت ولی عصر (عج) قرار گرفتهاند و امام زمان (عج) به حوزه علمیه تشیع توجه ویژه دارند و به نوعی در اشتباهات یاری میدهند.
در ابتدای این نشست حجتالاسلام سید حسن ربّانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انتصاب آیتالله یزدی را به دبیری شورای عالی حوزه علمیه قم تبریک گفت و اظهار داشت: با توجه به تواناییهای علمی و مدیریتی جنابعالی این انتصاب به تحولات مثبت در حوزههای علمیه کمک شایان توجهی خواهد کرد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به گذشت 29 سال از فعالیتهای و مجاهدتهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغی به تشریح مأموریتهای سهگانه دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت.
حجتالاسلام والمسلمین ربّانی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی برای پرهیز از موازی کاری با سایر مراکز حوزوی، رسالتی را بر اساس برنامههای کارشناسی شده تعریف و ترسیم کرده است و به این نتیجه رسیده است که نیروی انسانی حوزه نیازمند فراگیری برخی مهارتهای تبلیغی و فرهنگی و پژوهشی است.
وی افزود: بخش اصلی رسالت دفتر تبلیغات اسلامی آموزش مهارتهای مکمّل طلاب و پشتیبانی از آنان است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: سایر مراکز تبلیغی حوزه علمیه، مصرفکنندگان نیروهای تربیت شده در دفتر تبلیغات اسلامی به شمار میروند.
حجتالاسلام ربانی اظهار امیدواری کرد با حمایتهای بیدریغ آیتالله یزدی و شورای عالی حوزه علمیه قم اهداف مقدس دفتر تبلیغات اسلامی در جهت تقویت نظام اسلامی بیش از پیش به منصه ظهور برسد.
در ادامه معاونان آموزشی، فرهنگی ـ تبلیغی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیتهای خود پرداختند.
منبع: خبرگزاری رسا
آیت الله یزدی هدف اصلی حوزه علمیه پاسداری از معارف و احکام الهی است
نظر خود را بنویسید!
در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
برای درج نظر خود درباره
آیت الله یزدی هدف اصلی حوزه علمیه پاسداری از معارف و احکام الهی است
فیلدهای زیر را پر کنید.
نظر شما
عنوان
این فیلد اجباریست.
امتیاز
-
1
2
3
4
5
این فیلد اجباریست.
نظر شما
این فیلد اجباریست.
اطلاعات شما(اختیاری)
نام شما
آدرس شما
پست الکترونیک
جستجو
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
حوزه و دانشگاه
رسا
جدیدترین ها در این موضوع
رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران
در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزشهای اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهمالسلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شدهاند با تلاشهای خود سعی بر بیارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
30 خرداد 1403, 15:48
تبیین و ضرورتشناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری
در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مسالهی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری
در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
30 خرداد 1403, 15:48
دختر در آینه تعامل با پدر
یهود از پیامبری حضرت موسی علیهالسلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیهالسلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
30 خرداد 1403, 15:47
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل
با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.
30 خرداد 1403, 15:47
پر بازدیدترین ها
اگر والدین به فرزندان ستم کنند فرزندان چطور برخورد کنند، بطوری که هم موجب ناراحتی آنها نشود و هم بتوانند آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند، و اگر نصیحت تأثیر نداشت چطور باید با آنها برخورد کرد؟
24 آبان 1393, 14:10
نسبت های چهارگانه (نسب اربع)
24 آبان 1393, 14:8
راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن
قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
11 دی 1396, 13:58
سخنرانی استاد فرحزاد با عنوان محبت حضرت زهرا علیه السلام
29 دی 1393, 17:31
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران
این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نمودهاند.
4 تیر 1390, 0:0
سایت های پژوهشکده باقرالعلوم
کتابخانه هادی
پژوهه تبلیغ
ارتباطات دینی
اطلاع رسانی
فرهیختگان
پژوهه تبلیغ
Powered by
TayaCMS