دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد گسترش آموزش های تبلیغی در حوزه علمیه شهرستان ها تربیت مبلغان تخصصی برای مخاطبان خاص

No image
آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد گسترش آموزش های تبلیغی در حوزه علمیه شهرستان ها تربیت مبلغان تخصصی برای مخاطبان خاص حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد دومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ در عرصه جوانان، ارتقای سطح دانش تبلیغی مبلّغان را ضروری دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، صبح دیروز در دیدار اعضای ستاد دومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ در عرصه جوانان با تأکید بر ضرورت تربیت خطیبان زبردست، اظهار داشت: در گذشته سخنرانان و خطیبان بدون شرکت در مراکز تخصصی تبلیغ و خطابه از استعداد ذاتی خود استفاده و سخنرانی می‌کردند.
وی افزود: اکنون زمانی نیست که منتظر خطیبان خودجوش باشیم؛ بلکه بایستی مبلّغان زبردست در مراکز آموزشی خطابه تربیت شوند.
این مرجع تقلید تأکید کرد: به موازات آنچه به خطیبان و سخن‌وران استان‌های کشور آموزش داده می‌شود باید به نیازهای تبلیغی و آسیب‌های هر استان نیز توجه شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تشکیل گروه‌های مختلف تبلیغی بر اساس نیازهای مخاطبان را نیز ضروری دانست و ارتقاء سطح دانش تبلیغی مبلّغان مستقر در هر استان را خواستار شد و گفت: لازم است تا برای مبلغان مستقر در شهرستان‌ها، آموزش‌های تبلیغی در نظر گرفت تا دانش آنان ارتقا یابد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط مختلف تبلیغی نسبت به مخاطبان گوناگون اظهار داشت: بایستی متناسب با هر یک از مخاطبان خاص، مبلغانی ویژه تربیت شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، آموزش و پرورش تخصصی برای فضا‌های مختلف را مهم خواند و گفت: مراکزی مانند دفتر تبلیغات اسلامی می‌توانند دست در دست هم گام‌های اساسی در این زمینه بردارند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام رضا اسکندری، دبیر دومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ گزارشی از فعالیت‌های این دبیرخانه ارائه کرد.
خاطرنشان می‌شود، دومین آیین نکوداشت برترین‌های تبلیغ 22 و 23 خردادماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و از 45 مبلغ برتر در عرصه جوانان تقدیر می‌شود.
منبع: خبرکزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

رفتار و منش امام خمینی (ره) با دختران

در همۀ جوامع بشری، تربیت فرزندان، به ویژه فرزند دختر ارزش و اهمیت زیادی دارد. ارزش‌های اسلامی و زوایای زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان، جایگاه تربیتی پدر در قبال دختران مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجا که دشمنان فرهنگ اسلامی به این امر واقف شده‌اند با تلاش‌های خود سعی بر بی‌ارزش نمودن جایگاه پدر داشته واز سویی با استحاله اعتقادی و فرهنگی دختران و زنان (به عنوان ارکان اصلی خانواده اسلامی) به اهداف شوم خود که نابودی اسلام است دست یابند.
تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

تبیین و ضرورت‌شناسی مساله تعامل مؤثر پدری-دختری

در این نوشتار تلاش شده با تدقیق به اضلاع مسئله، یعنی خانواده، جایگاه پدری و دختری ضمن تبیین و ابهام زدایی از مساله‌ی «تعامل موثر پدری-دختری»، ضرورت آن بیش از پیش هویدا گردد.
فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

فرصت و تهدید رابطه پدر-دختری

در این نوشتار سعی شده است نقش پدر در خانواده به خصوص در رابطه پدری- دختری مورد تدقیق قرار گرفته و راهبردهای موثر عملی پیشنهاد گردد.
دختر در آینه تعامل با پدر

دختر در آینه تعامل با پدر

یهود از پیامبری حضرت موسی علیه‌السلام نشأت گرفت... کسی که چگونه دل کندن مادر از او در قرآن آمده است.. مسیحیت بعد از حضرت عیسی علیه‌السلام شکل گرفت که متولد شدن از مادری تنها بدون پدر، در قرآن کریم ذکر شده است.
رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

رابطه پدر - دختری، پرهیز از تحمیل

با اینکه سعی کرده بودم، طوری که پدر دوست دارد لباس بپوشم، اما انگار جلب رضایتش غیر ممکن بود! من فقط سکوت کرده بودم و پدر پشت سر هم شروع کرد به سرزنش و پرخاش به من! تا اینکه به نزدیکی خانه رسیدیم.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان ʆ) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

تعامل اعراب مسلمان و ایرانیان (6) نقش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در فتح ایران

این نوشتار در نقد سلسله مقالاتی است که فتح ایران توسط اعراب مسلمان را یکی از مقاطع تلخ تاریخ معرفی نموده‌اند.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

رساله حقوق امام سجاد(ع)

اشاره: برخی محققان میراث علمی امام سجاد(ع) را به سه بخش تقسیم کرده‌اند: روایات، ادعیه (به‌ویژه در صحیفه سجادیه)و رساله حقوق.
Powered by TayaCMS