دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

چگونه در کارهایمان موفق شویم؟

هرکس در زندگی خود اهدافی دارد و برای رسیدن به آن شرایطی لازم است. این شرایط شامل شش اساس و پایه اصلی می‌باشد که با طی کردن هر مرحله سریعتر و موفقتر به اهداف خود می‌رسیم.
چگونه در کارهایمان موفق شویم؟
چگونه در کارهایمان موفق شویم؟

هرکس در زندگی خود اهدافی دارد و برای رسیدن به آن شرایطی لازم است. این شرایط شامل شش اساس و پایه اصلی می‌باشد که با طی کردن هر مرحله سریعتر و موفقتر به اهداف خود می‌رسیم. این شش اساس و پایه اصلی عبارتند از:

1- تعیین هدف معین و ایمان به هدف، 2- ذوق و استعداد، 3- برنامه ریزی و نظم و انضباط، 4- کار و تلاش و استقامت در کار، 5- شور و مشورت و قاطعیت در تصمیم گیری، 6- اعتماد به نفس و تجربه اندوزی از شکست ها.

الف) تعیین هدف معین و ایمان به هدف:

برای هر سفری مقصدی لازم است، پس برای شروع هر کاری هدفی لازم است. قدم اول تعیین هدفی معین است و شما نباید آن را به اجبار انجام دهید و برای انجام دادن آن نیاز به ذوق و علاقه است. پس باید به هدفتان ایمان کامل داشته باشید و مطمئن باشید که کاری را که شروع کرده اید تا آخر طی کرده و به هدفتان می‌رسید.  

ب) ذوق و استعداد:

غذای آشپزی که ذوق آشپزی را ندارد، خوش طعم نیست. برای به ثمر رساندن هر کاری نیاز به ذوق و علاقه است و در هر زمینه ای که استعداد دارید ذوق و علاقه نیز دارید. پس می‌توان گفت شما باید در هدفتان استعداد داشته باشید تا ذوق و علاقه در شما پدید آید.

ج) برنامه ریزی و نظم و انضباط:

هر پشت کنکوری ای که در درس خواندن برنامه ریزی ندارد هیچ گاه در آزمون سراسری کنکور در رشته دلخواه قبول نمی شود. پس برای رسیدن به هدفمان نیاز به نظم و انضباط داریم. اساسی ترین پای نظم و انضباط برنامه ریزی است. در برنامه ریزی موفق تمام کارهای خود را انجام می‌دهید و علاوه بر آن به هدفتان رسیدگی می‌کنید. پس برای برنامه ریزی‌های درست و منطقی بهتر است از بزرگترها ، مشاورها و یا معلم کمک بگیرید.

د) کار، تلاش و استقامت در کار:

کارگری که تلاش نمی کند یا در کار خود استقامت ندارد هیچ گاه نمی تواند انتظار حقوق و درآمد بالایی داشته باشد. برای رسیدن به هر کاری نیاز به تلاش و کار زیادی است. اگر به اندازه کافی در کار و تلاش استقامت داشته باشید نتیجه زحمات خود را زودتر می‌بینید.

هـ) شور و مشورت و قاطعیت در تصمیم گیری:

مدیری که برای پشت سرگذاشتن موانع شرکت خود با مسئولان آن شرکت مشورت می‌کند و از نظر و فکر همه بهره مند می‌شود بسیار موفق است اما مدیری که قدرت تصمیم گیری ندارد و دیگران برای او تصمیم می‌گیرند. دیگر نمی توان او را مدیر و مسئول تصمیم گیری شرکت خطاب کرد. شما نیز مسئول تصمیم گیری‌های هدف خود هستید. این بسیار طبیعی است که برای رسیدن به هر هدفی موانعی را باید پشت سر گذاشت و باید تصمیم‌های مهمی را گرفت. بهتر است برای تصمیم از کسانی مانند پدر یا مادر که خیرخواه ما هستند مشورت بگیریم. اما شما نباید اجازه دهید که همه کارها را دیگران برای شما انجام دهند. این نشان عدم اعتماد شما به خود شماست. با تصمیم گیری درست اما با مشورت دیگران می‌توان موفق و سربلند به هدفتان برسید.

و) اعتماد به نفس و تجربه اندوزی از شکست ها:

پهلوان تختی را که همه می‌شناسند، او بارها در مسابقات شکست خورده بود اما به خاطر اعتماد به نفس از شکست‌های خود تجربه کسب کرد و همیشه می‌گفت: شکست یک پله به سوی موفقیت است. 

اعتماد به نفس یکی از لازمه‌های یک زندگی موفق است. اگر شما اعتماد به نفس کافی داشته باشید از هر شکستی که می‌خورید، تجربه کسب کرده، آن را به فال نیک می‌گیرید و دوباره به راهتان ادامه می‌دهید تا به هدفتان برسید.
این شش کلید، رمزهای در موفقیت را گشوده و شما را موفق تر از قبل به اهدافتان می‌رساند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

پرسش و پاسخ چگونگی یاری کردن اهل بیت(ع) بخش اول

پرسش و پاسخ چگونگی یاری کردن اهل بیت(ع) بخش اول

در آموزه‌های اهل بیت(ع) به ویژه ائمه اطهار(ع) طلب یاری کردن توسط آن بزرگواران مطرح شده است.
پیامدهای تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی چه بود؟

پیامدهای تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی چه بود؟

دوره پهلوی را می‌توان دوره رشد و گسترش بهائیت دانست. بسیاری از چهره‌های شاخص بهائیت در این دوره، با بهره‌مندی از حمایت‌های ویژه شاه، سمت‌های سیاسی و اقتصادی متعددی را به دست آوردند.
چگونه عاشورا مسیر اسلامِ شیعی و شیعیانِ ایرانی را تغییر داد؟

چگونه عاشورا مسیر اسلامِ شیعی و شیعیانِ ایرانی را تغییر داد؟

درباره عوامل گرایش ایرانیان به علویان و مذهب تشیع، مورخان و پژوهشگران نظرات متفاوتی بیان کرده‌اند.
چگونگی متخلق شدن به اخلاق فاضله(کیمیای اخلاق)

چگونگی متخلق شدن به اخلاق فاضله(کیمیای اخلاق)

انسان چگونه خودش را به اخلاق فاضله متخلق کند و از رذایل اخلاقی دوری نماید؟ چگونه این معنا را در مرحله عمل پیاده کند؟ علمای اخلاق می‌گویند: ابتدا انسان باید حالت موجود نفس را حفظ کند و سپس به تهذیب رذایل و جبران ضررهای گذشته بپردازد.

پر بازدیدترین ها

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

راههای رسیدن به آرامش روانی از نگاه قرآن

قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز داشته ودر آن آمده است، کاملترین نسخه برای آرامش روح است.
No image

اشعار ناقوسیه

Powered by TayaCMS