دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

شهر مجازی ایده های شهروندی راه اندازی شد

No image
شهر مجازی ایده های شهروندی راه اندازی شد شهر مجازی ایده های شهروندی بامشارکت پایگاه اطلاع رسانی مرکزنظارت همگانی ‪۱۸۸۸‬به همت فرهنگسرای تفکر راه اندازی شد.
مسئول روابط عمومی این فرهنگسرا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: شهر مجازی ایده های شهروندی به منظور جمع آوری ایده های شهروندی، نظرات و طرح‌ها برای کمک به مدیریت شهری راه اندزای شد.
"وفا برهانی" افزود: شهروندان از امروز(ششم آبان ماه) می‌توانند ایده‌ها و نظارت خود را به آدرس اینترنتی‪info.ideha. www‬ارسال کنند.
وی ادامه داد: محیط زیست، بهداشت و سلامت،حمل و نقل وترافیک، عمران و توسعه شهری، خدمات شهری، تفریح و اوقات فراغت، آثار و ابنیه تاریخی، مناسبت ها، گردشگری، آسیب های اجتماعی، فضاهای فرهنگی و غیره ازمحورهای اختصاصی تعریف شده در شهر مجازی برای دریافت ایده های شهروندی است.
وی ادامه داد: از بین ایده های ارایه شده بهترین‌ها انتخاب و به صورت دوره ای به بهترین ایده‌ها جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.
مسئول روابط عمومی فرهنگسرای تفکر گفت: بااجرای این طرح، ایده های شهروندان تهرانی درحوزه های مختلف دینی و مذهبی،فرهنگی،اجتماعی جمع آوری وبه مدیریت شهری در راستای مدیریت بهتر شهری کمک خواهد کرد.
برهانی،پاسخ به نیاز شهروندان،بهبود مدیریت شهری، توجه مدیریت کلان به نظرات شهروندان، تلاش برای مشارکت بیشتر مردم در اداره شهر و ارتقای سطح مشارکت خلاقانه مردم درحوزه مدیریت شهری را از اهداف راه اندزای این شهر مجازی اعلام کرد.
وی ادامه داد: برای فعال شدن این بانک وب سایت، صندوق پستی و خط تلفن ویژه راه اندازی شد.
به گفته برهانی، ضرورت تشکیل این شهرمجازی برای تجمیع ایده های شهروندان در شهرداری لازم به نظر می‌رسید.
برهانی ادامه داد: در حقیقت شهر مجازی ایده های شهروندی برای دسترسی شهروندان و ترغیب آنها برای ارایه ایده‌ها تاسیس شد.
وی افزود: همزمان با یکصدمین سالگرد بلدیه تهران از یکصد نفر ازصاحبان ایده های برتر تجلیل خواهد شد.
وی اظهارداشت:در شهر مجازی علاوه بر دریافت ایده های شهروندان تهرانی قسمت‌هایی برای نظران شهروندان درخصوص ایده های ارایه شده همشهریان درنظر گرفته شده تا به نوعی یکی نظر سنجی اینترنتی در خصوص کم و کیف ایده های ارایه شده صورت گیرد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است

پر بازدیدترین ها

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
Powered by TayaCMS