دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

گروه فناوریهای نوین: سلولهای سوختی میکروبی تولید شده از گاوها می توانند روزی به کمک بشر آمده و به عنوان منابع ارزشمند و جایگزین انرژی نظیر برق مورد استفاده قرار گیرند.
محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد
محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

محقق ایرانی دانشگاه اوهایو از مایع شکمبه گاو برق تولید کرد

گروه فناوریهای نوین: سلولهای سوختی میکروبی تولید شده از گاوها می توانند روزی به کمک بشر آمده و به عنوان منابع ارزشمند و جایگزین انرژی نظیر برق مورد استفاده قرار گیرند. این ایده رویایی است که به واسطه تلاش محقق ایرانی دانشگاه اوهایو در آمریکا در آستانه تبدیل شدن به یک واقعیت عینی است.

ریسمانی یزدی دانشجوی دکتری رشته غذا، کشاورزی و مهندسی زیست شناسی در کالج غذا، کشاورزیو علوم زیست محیطی دانشگاه دولتی اوهایو در آمریکا به همراه تیمی از محققان زبده این دانشگاه از مایع غنی از میکروب به دست آمده از گاو برای تولید الکتریسیته درسلول های سوختی کوچک استفاده کرده است.

حمید ریسمانی یزدی محقق ایرانی دانشگاه اوهایو

این سلول سوختی میکروبی کوچک در حقیقت طرحی از مدل بزرگتری است که محققان چند سال پیش آن را ارایه کرده بودند.

حمید ریسمانی یزدی گفت: این سلول سوختی یک چهارم اندازه مدل اصلی ابعاد داشته با این حال می تواند تا سه برابر انرژی الکتریسیته تولید کند.

آزمایشات انجام شده نشان می دهند برای شارژ باتری قلمی به دو مورد از این سلول های سوختی جدید نیاز است و این در حالی است که برای شارژ این باتری در گذشته باید از چهار مورد سلول سوختی قدیمی استفاده می شده است.

به گزارش مهر، ریسمانی یزدی محقق اصلی این پروژه است. منبع قدرتی این سلول ها از سلولز تفکیک شدهای حاصل می شود که به وسیله طیف وسیعی از باکتری ها در مایع شکمبه گاو تولید می شوند.

محققان این پروژه برای تولید برق یکی از بخش های یک سلول سوختی را با استفاده از سلولز و مایع شکمبه پر کردند.

این محقق ایرانی افزود: در این فرآیند با شکسته شدن سلولز به وسیله باکتری، انرژی الکتریسیته تولید می شود. سلولز در مزارع به وفور یافت می شود. می توان این ماده را به میزان قابل توجه در باقیمانده محصولات کشاورزی در مزارع جمع آوری کرد. همچنین می توان برای جمع آوری سلولز به سراغ کاغذ باطله ها و فرآورده های چوبی رفت.

به گزارش مهر، هم اکنون این محقق ایرانی و تیم همراهش به دنبال انجام اصلاحاتی در سلول های سوختی میکروبی خود هستند و درعین حال تلاش می کنند تا تشخیص دهند چگونه می توان حجم انبوهی از میکروب های شکمبه گاو را در آزمایشگاه برای استفادههای گسترده درتولید برق به کار برد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

اهمیت شعار سلاح هسته‌ای ندادن در اذهان عمومی

در تقابل ایران با اسرائیل و آمریکا، همیشه گزینه حمله اتمی چالش‌برانگیز بوده و هست. عده‌ای می‌گویند: وقتی آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی ما سلاح اتمی دارند و تجربه نشان‌داده، اگر لازم شود هیچ تعارفی در استفاده از آن ندارند، پس ما هم باید سلاح اتمی داشته باشیم.
باغ خسروشاهی

باغ خسروشاهی

کی از شبهاتی که در سال‌های اخیر سبب تحریف امام در ذهن نسل جوان شده است این ادعا است که برخی می‌گویند امام در باغ‌های بزرگ و مجلل اطراف جماران زندگی می‌کردند و بااین‌وجود در رسانه‌ها به مردم یک‌خانه کوچک و ساده به‌عنوان محیط زندگی ایشان نمایش داده می‌شد
دوگانه نهضت و نظام

دوگانه نهضت و نظام

برخی دوگانه‌ها را ابتدا درک نمی‌کنیم ولی به مرور که مشغول کاری علمی می‌شویم یا طرحی عملی را به پیش می‌بریم متوجه آن می‌شویم و بعد بر سر آن دو راهی به انتخابی خاص دست می‌زنیم.
چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

چرا ظهور حاج قاسم، خارج از نظم جمهوری اسلامی امکان تاریخی ندارد؟

شهید سلیمانی بی‌شک در زمره شخصیت‌هایی است که جامعه ایرانی بشدت از وی متأثر خواهد بود. احتمالاً در طول تاریخ هیچ بدرقه‌ای به میزان تشییع پیکر او شکوهمند نبوده است.
آب و برق مجانی می‌شود!

آب و برق مجانی می‌شود!

Powered by TayaCMS