دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

کتاب شرح زیارت عاشورا

در تحقیق این اثر شریف، به نسخه‌ای که در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در قم به شماره 375 نگهداری می‌شود، اعتماد شده و همه منقولات آمده در متن، با مصادر و منابع مربوط، به‌دقت، تطبیق داده است؛ و همچنین حواشی فراوان مؤلف بر نسخه‌ که عمدتاً شرح برخی از فقرات زیارت و یا توضیح بعضی کلمات بود
کتاب شرح زیارت عاشورا
کتاب شرح زیارت عاشورا

نسخه خطی شرح زیارت عاشورا تالیف مفید بن محمد نبی الشیرازی (۱۲۵۱ - ۱۳۲۵ ق) توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین درایتی تحقیق و تصحیح شده است.

در تحقیق این اثر شریف، به نسخه‌ای که در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در قم به شماره 375 نگهداری می‌شود، اعتماد شده و همه منقولات آمده در متن، با مصادر و منابع مربوط، به‌دقت، تطبیق داده است؛ و همچنین حواشی فراوان مؤلف بر نسخه‌ که عمدتاً شرح برخی از فقرات زیارت و یا توضیح بعضی کلمات بود، بازخوانی شده و در پانوشت بعد از مقابله با مصدر با رمز (منه) آمده است. نسخه مذکور را محمدابراهیم بن محمدباقر شیرازی کتابت نموده و در مورخه 23 صفر سال 1304 ق در 203 برگ آن را به پایان رسانیده است؛ بنابراین کاتب این نسخه را تقریباً پس از یک سال از تألیف مصنف (ره) کتابت نموده و از یادداشت‌های بلاغ آمده از ناحیه مصنف بر روی نسخه پیدا است که او پس از کتابت آن را به محضر مؤلف -که احتمالا از اساتید کاتب بوده ـ عرضه نموده و آن را در محضر وی مورد تصحیح قرار داده است.

این کتاب در 860 صفحه و با قیمت 290000 ریال از سوی انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع)  منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب به آدرس: قم - بلوار نیایش - جنب مصلی قدس - پژوهشکده باقرالعلوم(ع) مراجعه نموده و یا با شماره 37740369-025 دفتر انتشارات تماس حاصل فرمایید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

گوشه نشینی

گوشه نشینی

حضرت امام صادق علیه السّلام مى‌فرماید که: هر که عزلت و گوشه‌گیرى اختیار کرد، متحصّن شد به حصار عافیت، و خود را به حفظ و حراست الهى کشید. چرا که معنى عزلت، انقطاع از خلق است و رو آوردن به حقّ، و معلوم است که هر که چنین است، بلا شک متمسّک و متشبّث است به لطف الهى، و در حصار عافیت او است.

پر بازدیدترین ها

گوشه نشینی

گوشه نشینی

حضرت امام صادق علیه السّلام مى‌فرماید که: هر که عزلت و گوشه‌گیرى اختیار کرد، متحصّن شد به حصار عافیت، و خود را به حفظ و حراست الهى کشید. چرا که معنى عزلت، انقطاع از خلق است و رو آوردن به حقّ، و معلوم است که هر که چنین است، بلا شک متمسّک و متشبّث است به لطف الهى، و در حصار عافیت او است.
Powered by TayaCMS