دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد

No image
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت؛ انتظار ظهور منجی جامعه را به حرکت و تلاش وا می‌دارد معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت گفت: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می‌آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
حجت الاسلام محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که زندگی و آینده ما وابسته به شناخت حضرت ولی‌عصر(عج) است، بر لزوم شناخت امام زمان(عج) و پرداخت به مباحث مهدوی تأکید کرد و گفت: زندگی انسان اگر بدون شناخت امام عصر(عج) باشد، فاقد شناخت درست و صحیح وحی است؛ چرا که امام زمان(عج) مفسر و مبین راهکارهای عملی شدن وحی در جامعه است.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.
وی افزود: کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند، همواره خود را در محضر امام زمان‌(عج) حاضر می‌بینند و این امر موجب خودسازی فردی و اجتماعی شده، و جامعه منتظر و فرد منتظر هر دو در پی همسو‌کردن خود با جامعه مهدوی و امام عصر(عج) هستند.
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با تأکید بر لزوم شناخت آسیب‌ها و تحریف‌های موجود در عرصه مهدویت ابراز داشت: تحریف‌های موجود در این زمینه باید شناسایی شود و برای رفع آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: از آنجا که در عصر کنونی مسأله جهانی‌سازی و جهانی شدن مطرح است، اگر بخواهیم به سمت جامعه‌ای مهدوی حرکت کنیم، باید جامعه اطراف خود را برای پذیرش حضور حضرت آماده کنیم؛ چرا که محقق شدن ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) در گرو پذیرش حضور ایشان و فرهنگ مهدوی است.
وی آماده‌سازی جامعه به سوی پذیرش آخرین منجی بشریت را از جمله وظایف نهادهای متولی مهدویت و جشنواره بین المللی آخرین منجی دانست و اظهار داشت:
جشنواره بین‌المللی آخرین منجی نباید تنها هدفش برگزاری یک برنامه مختصر و دوره‌ای باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در راستای آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت گام بردارد.
عضو هیأت علمی جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، جمع آوری آثار، اطلاعات و افکار مهدوی، پوشش رسانه‌ای و اطلاع رسانی فعالیت‌های مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایج مثبتی دانست که در صورت برنامه‌ریزی صحیح از سوی مسؤولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، قابل وصول است.
معاون پژوهشی مرکز تخصی مهدویت بیان داشت: برنامه‌های جشنواره آخرین منجی باید با برنامه‌ریزی پیش برود و برای این‌که فعالیت‌های این جشنواره در جامعه تأثیرگذار باشد، باید از افراد و کارشناسان مهدوی در این برنامه‌ریزی‌ها بیشتر استفاده شود.
وی تدوین آثار علمی جشنواره را پس از برگزاری همایش آخرین منجی از جمله راهکارهای افزایش تأثیر فعالیت‌های نخستین جشنواره بین‌المللی آخرین منجی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد، این جشنواره بتواند به صورت سالانه برگزار شود.
منبع: خبرگزاری رسا

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد سوم - محتوای لسانی

در پژوهش‌هایی که در عرصه دانش تبلیغ انجام شده است، «محتوا» و زوایای مختلف آن مورد توجه جدی پژوهشگران قرار نگرفته است. مجموعه پیش‌رو «محتوا» را در بخش لسانی تبلیغ تربیت گرا ترسیم می‌کند.
تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.

پر بازدیدترین ها

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

تبلیغ تربیت گرا – جلد چهارم - روش لسانی

اثر حاضر، به ترسیم روش های لسانی ارائه مفاهیم تبلیغی پرداخته است. مباحث این کتاب در ده فصل ارائه شده است.
تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

تبلیغ تربیت گرا – جلد اول - کلیات

مخاطبین نوشته‌ی پیش‌رو دست‌اندرکاران امر تبلیغ بوده و شامل کلیات تبلیغ تربیت‌گرا می‌باشد و مبتنی بر آیات و روایات تالیف شده است.
کتاب سازمان‌های مردم نهاد

کتاب سازمان‌های مردم نهاد

هدف کلی این تحقیق استخراج راهکارهای ممکن در ایجاد و تقویت زمینه‌های لازم نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام دینی است؛ اهداف فرعی این تحقیق عبارتنداز: ترسیم وضعیت موجود سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی‌دینی، شناخت نوع رابطه دولت و سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه فرهنگی دینی در نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام های دینی، شناخت نوع رابطه سازمان‌های غیر دولتی در امر نظارت بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی با یکدیگر، شناخت موانع موجود در نظارت سازمان‌های غیر دولتی بر تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ

این کتاب به بیان بایسته های اخلاقی و معنوی, شرایط موفقیت در تبلیغ دینی و ویژگی های عملی و اخلاقی مبلغان پرداخته است.
کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب قواعد تبلیغ دین در کتاب و سنت

کتاب در سه بخش تدوين‌شده است: بخش نخست به کليات و تعريف تبليغ دين مي‌پردازد و در بخش دوم به مباني و اصول تبليغ پرداخته و درنهايت بخش سوم ويژگي‌هاي مبلّغ ديني را بررسي مي‌کند.
Powered by TayaCMS