دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

برگزار ی کنگره جهانی «فلسفه؛ ادیان و تعالی» در فیلیپین

No image
برگزار ی کنگره جهانی «فلسفه؛ ادیان و تعالی» در فیلیپین
سومین کنگره جهانی انجمن کاتولیک فلسفه با عنوان "فلسفه؛ ادیان و تعالی" روزهای 11 تا 13 سپتامبر سال جاری در شهر مانیلای فیلیپین برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار فارس؛ مفهوم تعالی به سنت‌های فلسفی و دینی تعلق دارد. البته این مفهوم معانی پیچیده و متعددی دارد که تنها به معنای به کار رفته در الهیات فلسفی یعنی خدا و امر الهی نیست بلکه به معنای فراروی از وجود؛ وضعیت امر متناهی و تاریخ و همچنین امور پدیداری نیز هست.
این همایش فرصتی برای واکاوی این مفهوم و بسترهایی است که در آن ها به کار رفته است. چه نگاه متافیزیکی و چه دیدگاه انسان شناختی ای این کاربست را توجیه می کند؟ چه نسبتی میان درک ما از این مفهوم و نظامهای سیاسی-اخلاقی مرتبط با آن یافت می شود؟ چه فضایی به تعالی از سوی علم از یکسو و زیباشناسی از سوی دیگر در جهان معاصر به آن داده می شود؟                                          
سخنرانی‌های این همایش که به همت انجمن کاتولیک فلسفه در دانشگاه مانالیای فیلیپین برگزار می شود به زبان‌های انگلیسی؛ فرانسه و اسپانیولی برگزار خواهد شد. این نخستین بار است که این انجمن یکی از کنگره‌های جهانی چهارساله خود را در دو دانشگاه برتر آسیایی برگزار می‌کند.                                              
در روز نخست این همایش پروفسور ژان لوک ماریون فیلسوف مشهور فرانسوی از دانشگاه سوربون و دانشگاه شیکاگو در مورد چگونگی تمایز گذاشتن میان فلسفه و الهیات در عصر حاضر سخنرانی خواهد کرد. همچنین در نشست نخست این همایش با عنوان امر فلسفی؛ متافیزیک و تعالی پروفسور لورنزو برونو پونتل از دانشگاه مونیخ در مورد "تعالی میان انسان شناسی و متافیزیک: مفهومی نیازمند بازاندیشی" سخنرانی می کند.  
همچنین در نشست روز دوم این همایش با عنوان زبان دینی و تعالی پروفسور فریدو ریکن از مدرسه عالی فلسفه در مونیخ در مورد "زبان؛ تجربه و تعالی" سخنرانی می کند.                                               
نشست‌های سوم تا پنجم این کنگره به ترتیب به "تعالی؛ اخلاق و سیاست"؛ "علوم و تعالی" و "تعالی؛ هنر و فرهنگ" خواهند پرداخت.
انجمن کاتولیک فلسفه در آوریل سال 1999 در شهر روم تاسیس شد و هم اکنون 80 عضو رسمی دارد. هدف اساسی این انجمن گسترش مبادله اطلاعات و همکاری در زمینه آموزش مباحث فلسفی و چاره اندیشی برای مشکلات بنیادین جهان امروز است.                                 
این انجمن تا کنون دو کنگره جهانی دیگر برگزار کرده است که نخستین آنها در سال 2000 در پاریس به موضوع "عقل فلسفی و مسیحیت" و دومی در مکزیکوسیتی به موضوع "فلسفه و تامل" در سال 2004 اختصاص یافت.
 
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

تربیت تحقیقی، روشی موثّر در تبلیغ دینی

این مقاله ضمن تبیین دو شیوۀ تربیت تلقینی و تحقیقی، بهترین شیوة تبلیغ دینی را تربیت تحقیقی دانسته و معتقد است که تربیتِ مورد لحاظ در حوزۀ تبلیغ، باید از سنخ تربیت فعّال و نه منفعل باشد که از طریق تربیت تحقیقی محقَق می‌شود.

پر بازدیدترین ها

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

بررسی شیوه‌های کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

هدف این پژوهش، بررسی شیوه‌های مستقیم(کلامی) و غیرمستقیم (غیرکلامی) کاربردی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است تا بتوان از این طریق آنان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.
بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث

ضرورت شکل‌گیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون می‌سازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردی‌سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
چالش تربيت اسلامي

چالش تربيت اسلامي

نگارنده در اين مقاله مي‌‌كوشد تا ماهیت تئوریک مدرنيته را به مثابه چالش بنيادين تربيت اسلامي قلمداد كند.
نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

نقش آزمایش‏های الهی در تربیت انسان

این تحقیق به روش توصیفی و تحلیلی انجام شده و از نوع تحقیقات بنیادی و کتابخانه­ای بوده که محقق پس از مطالعه و بررسی کتابخانه­ای، اقدام به توصیف، تحلیل و بررسی آنها کرده است.
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهت‌گیری مذهبی در دانش‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز

هدف از پژوهش حاضر، مطالعة تأثیر سبک فرزندپروری والدین بر سبک جهت‌­گیری مذهبی دانش­‌آموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطۀ شهر شیراز است.
Powered by TayaCMS