دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.

No image
آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی آمادگی خود را برای دیدار و مناظره با علمای اهل‌سنت به منظور تفهیم اهداف انقلاب اسلامی و آگاه‌سازی آنان از درک نادرستشان نسبت به انقلاب اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای استان همدان اظهار داشت: در دیداری که با هیات رییسه مجلس داشتم، پیشنهاد برقراری ارتباط مستقیم میان علمای شیعه و سنی را به آنها داده‌ام و خود نیز مایل هستم با علمایی از قبیل قرضاوی و طنطاوی دیدار و اهداف انقلاب اسلامی را برای آنها تبیین کنم، تا شاید با این دیدارهای مستقیم آنها را از درک نادرستشان نسبت به انقلاب آگاه سازم.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عیدسعید غدیرخم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که شیعیان با اهل تسنن برخورد فیزیکی نداشته باشند، اما با مدارا راه مناظره را ترک نکنند، ما هم همین را اعلام می‌کنیم.
نوری‌ همدانی گفت: اگر طنطاوی‌ها و قرضاوی‌ها علیه ایران موضع می‌گیرند به خاطر این است که اهداف انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده‌اند و فکر می‌کنند این انقلاب می‌خواهد اهل‌سنت را از بین ببرد و شیعه را در مقابل اهل سنت قرار داده است.
وی افزود: در حالی که این انقلاب با هدف نجات مستضعفین عالم و از بین بردن استکبار به وجود آمده است.
این مرجع تقلید یکی از افتخارات بزرگ علمای شیعه را پاسداری از ولایت عنوان کرد و گفت:علمای شیعه تمامی معارف اسلام را از اهل‌بیت علیهم‌السلام اتخاذ کرده‌اند و این افتخار آنان است.
نوری ‌همدانی گفت: هنوز هیچ یک از علمای اهل‌ تسنن قدرت پاسخ‌گویی به ادله محکم در خصوص غدیر را ندارند.
وی به ریشه بروز جنایات موجود در دنیا اشاره کرد و گفت: ریشه این جنگ و خونریزی‌ها را باید در مساله غدیر جستجو کرد، زیرا اگر واقعاً آن راهی که پیامبر اکرم (ص) به واسطه رهبری امیرالمومنین علیه‌السلام معین کرده بود محقق می‌شد هرگز جهان این گونه نبود.
نوری‌همدانی مذهب تشیع را مذهب حرکت، جوشش و خروش دانست و گفت: فرهنگ شیعیان از غدیر و عاشورا نشات گرفته است و امروز جای این نیست که کسی کنار بکشد.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏‌رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏‌رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
Powered by TayaCMS