دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.

No image
آیت الله نوری همدانی؛ آماده مناظره با علمای اهل سنت هستم.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی آمادگی خود را برای دیدار و مناظره با علمای اهل‌سنت به منظور تفهیم اهداف انقلاب اسلامی و آگاه‌سازی آنان از درک نادرستشان نسبت به انقلاب اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای استان همدان اظهار داشت: در دیداری که با هیات رییسه مجلس داشتم، پیشنهاد برقراری ارتباط مستقیم میان علمای شیعه و سنی را به آنها داده‌ام و خود نیز مایل هستم با علمایی از قبیل قرضاوی و طنطاوی دیدار و اهداف انقلاب اسلامی را برای آنها تبیین کنم، تا شاید با این دیدارهای مستقیم آنها را از درک نادرستشان نسبت به انقلاب آگاه سازم.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عیدسعید غدیرخم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که شیعیان با اهل تسنن برخورد فیزیکی نداشته باشند، اما با مدارا راه مناظره را ترک نکنند، ما هم همین را اعلام می‌کنیم.
نوری‌ همدانی گفت: اگر طنطاوی‌ها و قرضاوی‌ها علیه ایران موضع می‌گیرند به خاطر این است که اهداف انقلاب اسلامی ایران را درک نکرده‌اند و فکر می‌کنند این انقلاب می‌خواهد اهل‌سنت را از بین ببرد و شیعه را در مقابل اهل سنت قرار داده است.
وی افزود: در حالی که این انقلاب با هدف نجات مستضعفین عالم و از بین بردن استکبار به وجود آمده است.
این مرجع تقلید یکی از افتخارات بزرگ علمای شیعه را پاسداری از ولایت عنوان کرد و گفت:علمای شیعه تمامی معارف اسلام را از اهل‌بیت علیهم‌السلام اتخاذ کرده‌اند و این افتخار آنان است.
نوری ‌همدانی گفت: هنوز هیچ یک از علمای اهل‌ تسنن قدرت پاسخ‌گویی به ادله محکم در خصوص غدیر را ندارند.
وی به ریشه بروز جنایات موجود در دنیا اشاره کرد و گفت: ریشه این جنگ و خونریزی‌ها را باید در مساله غدیر جستجو کرد، زیرا اگر واقعاً آن راهی که پیامبر اکرم (ص) به واسطه رهبری امیرالمومنین علیه‌السلام معین کرده بود محقق می‌شد هرگز جهان این گونه نبود.
نوری‌همدانی مذهب تشیع را مذهب حرکت، جوشش و خروش دانست و گفت: فرهنگ شیعیان از غدیر و عاشورا نشات گرفته است و امروز جای این نیست که کسی کنار بکشد.
 
 
 
منبع:  www.isna.ir
 
 

 

Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است

پر بازدیدترین ها

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
Powered by TayaCMS