دانشنامه پژوهه بزرگترین بانک مقالات علوم انسانی و اسلامی

دیدار پرفسور مولانا با آیت الله العظمی سبحانی

No image
دیدار پرفسور مولانا با آیت الله العظمی سبحانی
آیت الله العظمی سبحانی:
دانشمندان ایرانی خارج از کشور زبان گویای اسلام باشند.
پرفسور مولانا مشاور رییس جمهور و استاد دانشگاه واشنگتن، با آیت الله العظمی سبحانی دیدار کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی سبحانی در این دیدار گفت: خدمات دانشمندان باید در جهت رضای خداوند و خدمت به اسلام و کمک به مردم باشد تا بتوانند مشکلات جامعه را برطرف و در این زمینه همه باید تلاش کنند.
وی اشخاصی مانند پرفسور مولانا را زبان گویای اسلام در مرزهای خارج از کشور دانست و افزود: دانشمندان و علمای بزرگ شیعی با بیان و قلم خود توانسته‌اند در میان مکاتب دیگر، حقانیت مکتب اهل بیت (ع) را به خوبی معرفی و از آن دفاع کنند.
این استاد حوزه با اشاره به تبلیغات رژیم پهلوی علیه روحانیت و علمای دین، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ ایران برای این‌که تبلیغات رژیم پهلوی را خنثی کنند و نشان دهند علاوه بر این‌که زبان فارسی زبان مادری آنان است، حافظ و مروج آن نیز هستند و دایره المعارف‌های زیادی را در این زمینه نوشته‌اند.
سبحانی علمای اسلام را علمای بیدار و آگاه به مسایل دنیا برشمرد و گفت: در دوران رضاخان کسانی که اهل علم بودند به اهل قلم توجه نمی‌کردند و در شهری مانند تبریز علمای بزرگی بودند که تمام اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را زیر نظر داشتند و حتی به چند زبان دنیا صحبت می‌کردند و تسلط خاصی به اوضاع جهان داشتند.
 
منبع:  www.isna.ir 
 
Powered by TayaCMS

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

علم و ادراک و نحوه تشکیل آن

این مقاله با قبول موجودات جهان به عنوان موجودات عینی و واقعی و با قبول اینکه اشیا در فردیت خویش دارای تشخّص و تعیّن هستند و به عنوان اموری خارجی قلمداد می‌شوند، و همچنین با قبول اینکه آنچه ما ادراک می‌کنیم همانی است که در خارج وجود دارد، به تبیین مراحل ادراک و ایجاد علم می‌پردازد.

پر بازدیدترین ها

فلسفه چیست؟

فلسفه چیست؟

فلسفه حوزه‌ای از دانش بشری است که به پرسش و پاسخ درباره مسائل بسیار کلی و جایگاه انسان در آن می‌پردازد؛ مثلاً این که آیا جهان و ترکیب و فرآیندهای آن به طور کامل مادی است؟
نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

نقدی بر مبانی واصول نظری عرفان کیهانی

یکی از مباحثی که درحوزه فکر و اندیشه درجامعه کنونی ما مطرح است، بحث ظهور و بروز جریان‌های شبه عرفان یا عرفان‌های کاذب و یا عرفان‌های منهای خدا و شریعت است.
نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

نقدی براصول و مبانی عرفان کیهانی

در بخش اول این مطلب نقدهایی بر مبانی و اصول عرفان کیهانی شامل ناممکن بودن عبادت خداوند و همچنین عدم امکان شناخت خدا و عشق و محبت به خداوند مطرح شد.
تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

تقلید معقول با شعور شهروندی تعارضی ندارد-قسمت اول

پرسش‌های بنیادین انسان درباره جهان هستی و چگونگی تفسیر آن، تاریخی به درازای اندیشه بشری دارد.
No image

پیشرفت علمی (Scientific progress)

کار نظریه پیشرفت علمی فقط این نیست که به تشریح و توصیف نمونه‌ها و الگوهایی بپردازد که علم به واقع از آنها پیروی کرده است، بلکه باید ارزش‌ها یا اهدافی را مشخص سازد که بتوانیم آنها را به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین "علم خوب" به کار گیریم. علاوه بر این، به سبب همین پیشرفت علمی است که جامعه‌ی علمی به کار خویش افتخار می‌ورزد و خود را نمونه‌ی بی‌رقیب عقلانیت نهادینه شده می‌داند.
Powered by TayaCMS